Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Nádor Orsolya, Sólyom Réka (szerk.)

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás


Következtetések

A kutatás célja a legalább küszöbszinten álló magyar ajkú spanyol nyelvtanulók kiejtésének vizsgálata félszigeti és latin-amerikai spanyol anyanyelvűek szemszögéből. A vizsgálatban három, B1-B2-es KER szinten álló nyelvtanuló spontán beszédét értékelte 34 félszigeti és 34 latin-amerikai spanyol ajkú informáns egy anonim kérdőív segítségével. Az volt a feladatuk, hogy egy skálán elhelyezzék a nyelvtanulók spanyol kiejtését adott szempontok alapján (például bizonyos hangok vagy szekvenciák kiejtése, átszótagolás, kitöltött szünetek, beszédtempó, beszéddallam). Ezt követően a kitöltőknek szövegesen is meg kellett indokolniuk, milyen aspektus tekintetében érzik a tanulók beszédét „külföldinek”, majd egy listából ki kellett választani, hogy a megfelelő szakmai képesítés birtokában mely állásokra tartanák alkalmasnak a hangminták beszélőit.

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 539 2

A tanulmánykötet a XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszuson elhangzott előadások írott, lektorált változatát tartalmazza a „nyelv, kultúra, identitás” témaköréhez kapcsolódva; egyúttal betekintést nyújt az alkalmazott nyelvészet legújabb kutatási eredményeibe. A könyvben a nyelvpedagógia, nyelvoktatás, nyelvelsajátítás és a kontrasztív nyelvészet területére eső tanulmányok olvashatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nyelv-kultura-identitas-nyelvpedagogia-nyelvelsajatitas-nyelvoktatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave