Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Nádor Orsolya, Sólyom Réka (szerk.)

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás


A módszer tesztelése

A módszer kipróbálására egy német nyelvészeti tanegység két szemináriuma biztosított empirikus terepet: a kurzus, melynek címe „Beszédképzés és helyesírás” („Sprechproduktion und Rechtschreibung”), az osztatlan tanárképzés elsőéves hallgatóit célozta meg a 2018/2019-es tavaszi tanévben. A résztvevők száma mindkét csoportban 15 fő volt, a nemek közötti eloszlás pedig szintén egyezett; 12 női és 3 férfi hallgató vett részt az órákon. A kurzus elsődleges célkitűzése fonetikai-fonológiai és ortográfiai szakmai tartalmak közvetítése, továbbá három kiemelt kulcskompetencia fejlesztése: önálló munkavégzés, csapatmunka és feladatok határidőre történő teljesítése.

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 539 2

A tanulmánykötet a XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszuson elhangzott előadások írott, lektorált változatát tartalmazza a „nyelv, kultúra, identitás” témaköréhez kapcsolódva; egyúttal betekintést nyújt az alkalmazott nyelvészet legújabb kutatási eredményeibe. A könyvben a nyelvpedagógia, nyelvoktatás, nyelvelsajátítás és a kontrasztív nyelvészet területére eső tanulmányok olvashatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nyelv-kultura-identitas-nyelvpedagogia-nyelvelsajatitas-nyelvoktatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave