Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Nádor Orsolya, Sólyom Réka (szerk.)

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás


Bevezetés

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen évente több száz külföldi hallgatót fogadunk különböző nemzetközi, pl. Erasmus+, vagy Stipendium-programok keretében. A BME Idegen Nyelvi Központban évente több ezer magyar, illetve külföldi hallgató vesz részt különböző szintű nyelvi, szaknyelvi és egyéb nyelvi kurzusainkon. Nyelvtanárként az a kérdés foglalkoztatott bennünket, hogyan lehetne olyan autentikus idegen nyelvi környezetet kialakítani a magyar hallgatóink számára Magyarországon, amelyben hasonló körülmények között fejleszthetik nyelvtudásukat, mintha a célországban sajátítanák el a nyelvet. A cél érdekében az elmúlt évek során több alkalommal tettünk kísérletet arra, hogy megpróbáljuk bevonni a BME-n tanuló külföldi diákokat különböző, általunk szervezett informális programokba, rendezvényekbe, pl. spanyol gasztronómiai rendezvényre, vagy spanyol filmklubba hívtuk őket. Ezek a kezdeményezések azonban változó sikerrel valósultak meg, illetve csak egy-egy rövid interakcióra tudtuk összehozni a magyar és a külföldi diákokat. Érdemi kommunikáció nem alakult ki közöttük.

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 539 2

A tanulmánykötet a XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszuson elhangzott előadások írott, lektorált változatát tartalmazza a „nyelv, kultúra, identitás” témaköréhez kapcsolódva; egyúttal betekintést nyújt az alkalmazott nyelvészet legújabb kutatási eredményeibe. A könyvben a nyelvpedagógia, nyelvoktatás, nyelvelsajátítás és a kontrasztív nyelvészet területére eső tanulmányok olvashatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nyelv-kultura-identitas-nyelvpedagogia-nyelvelsajatitas-nyelvoktatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave