Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Nádor Orsolya, Sólyom Réka (szerk.)

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás


A projektek célja

A magyar anyanyelvű, spanyolul tanuló diákok számos alkalommal jelezték az évek során, hogy nehézséget okozott nekik spanyol anyanyelvű diákokkal ismerkedniük, barátkozniuk, így gyakorolniuk a nyelvet, közelebbről megismerniük a kultúrájukat. A projekt egyik fő célja, hogy olyan közel idegen nyelvi környezetet teremtsünk spanyolul tanuló magyar hallgatóink számára, ahol tökéletesíthetik nyelvtudásukat, fejleszthetik nyelvi, kommunikatív és szociokulturális kompetenciájukat. Tudjuk, hogy a célnyelvi területen szerzett tapasztalat vagy egy ilyen jellegű, mesterségesen létrehozott idegen nyelvi környezet erősen motiválja a diákokat arra, hogy még jobban elmerüljenek a célnyelv elsajátításában, és egy magasabb nyelvi szintre lépjenek. Ez hosszú távon lehetőséget adhat arra, hogy a munkaerőpiacon is kamatoztassák spanyoltudásukat. Egy szintén spanyolul tanuló magyar diákokkal megvalósított projektnek a hosszú távú, a munkaerőpiacra gyakorolt hatását egy másik tanulmányban ismerhetjük meg (Jámbor 2014).

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 539 2

A tanulmánykötet a XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszuson elhangzott előadások írott, lektorált változatát tartalmazza a „nyelv, kultúra, identitás” témaköréhez kapcsolódva; egyúttal betekintést nyújt az alkalmazott nyelvészet legújabb kutatási eredményeibe. A könyvben a nyelvpedagógia, nyelvoktatás, nyelvelsajátítás és a kontrasztív nyelvészet területére eső tanulmányok olvashatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nyelv-kultura-identitas-nyelvpedagogia-nyelvelsajatitas-nyelvoktatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave