Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Nádor Orsolya, Sólyom Réka (szerk.)

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás


Az automatizált esszéértékelő programok funkciója és működése

Az automatizált esszéértékelő programok gyakorlati haszna elsősorban a nagy mennyiségű szöveg gyors feldolgozásában rejlik. A másik fontos tényező, hogy a program nincs kitéve olyan biológiai és pszichológiai hatásoknak, mint a kifáradás, vagy a Halo-effektus. Ezáltal hosszú ideig képes objektív módon, konzekvensen értékelni. A fő célja jelenleg még nem az emberi szerepvállalásnak az értékelésből való teljes kiküszöbölése, hanem inkább az értékelés objektívabbá tétele a folyamat megbízhatóságának növelésével. A legtöbb automatizált esszéértékelő program esetében minden esszétémához megfelelő mennyiségű – általában több száz – modell esszére van szükség, amelyeket gyakorlott vizsgáztatók pontoztak. Ezek statisztikai elemzésével lehet megállapítani azokat a jegyeket, amelyek képessé teszik a programot az emberi értékelők pontjainak előre jelzésére.

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 539 2

A tanulmánykötet a XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszuson elhangzott előadások írott, lektorált változatát tartalmazza a „nyelv, kultúra, identitás” témaköréhez kapcsolódva; egyúttal betekintést nyújt az alkalmazott nyelvészet legújabb kutatási eredményeibe. A könyvben a nyelvpedagógia, nyelvoktatás, nyelvelsajátítás és a kontrasztív nyelvészet területére eső tanulmányok olvashatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nyelv-kultura-identitas-nyelvpedagogia-nyelvelsajatitas-nyelvoktatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave