Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Nádor Orsolya, Sólyom Réka (szerk.)

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás


Bevezetés

Tanulmányomban egy a korszerű nyelvoktatás jó és bevált gyakorlatai közé sorolható, a Padovai Tudományegyetem Nyelvi Központjában kidolgozott és 2015 óta immár rendszeresített eTandem projekt alkalmazásának körülményeibe szeretnék bepillantást nyújtani. Egy olyan virtuális nyelvi és kulturális csereprogram megvalósításáról van szó, amely a padovai olasz hallgatók és a világ különböző részeiről Padovába érkező nemzetközi diákok között lehetővé teszi több nyelv párhuzamos használatát egy soknyelvű és multikulturális közösségben, illetve elősegíti az önálló tanuláshoz szükséges készségek kifejlesztését, amelyek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy újabb nyelveket tudjunk elsajátítani.

Nyelv, kultúra, identitás. V. Nyelvpedagógia, nyelvelsajátítás, nyelvoktatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 539 2

A tanulmánykötet a XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszuson elhangzott előadások írott, lektorált változatát tartalmazza a „nyelv, kultúra, identitás” témaköréhez kapcsolódva; egyúttal betekintést nyújt az alkalmazott nyelvészet legújabb kutatási eredményeibe. A könyvben a nyelvpedagógia, nyelvoktatás, nyelvelsajátítás és a kontrasztív nyelvészet területére eső tanulmányok olvashatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nyelv-kultura-identitas-nyelvpedagogia-nyelvelsajatitas-nyelvoktatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave