Romsics Ignác (szerk.)

Magyarország története


Oktatás, kutatás, művelődés: az átalakulás előnyei és hátrányai

A kulturális szférában a gazdasághoz hasonlóan már 1989-ben elkezdődött a rendszerváltás. Az orosz nyelv kötelező oktatásának eltörlése mellett ennek legfontosabb jele a 8 + 4-es iskolaszerkezet kizárólagosságának megszüntetése volt. A művelődési és közoktatási tárca kezdeményezésére lehetővé vált 8 és 6 osztályos gimnáziumok szervezése, amit később az 1993. évi közoktatási törvény (LXXIX. tc.) is engedélyezett. Ugyancsak 1989-ben nyílt mód nem állami iskolák alapítására és újraindítására. Az 1999–2000-es tanévben összesen négyszáz alapítványi és magániskola és csaknem ugyanennyi egyházi oktatási intézmény működött az országban. Az 1990-es évek végére így olyan vegyes iskolaszerkezet alakult ki, amelynek meghatározó elemei alsó- és középfokon továbbra is a 8 osztályos általános és a 4 osztályos középiskolák maradtak, ám mellettük nagy számban alakultak 6 és 8 osztályos gimnáziumok.

Magyarország története

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2015

Nyomtatott megjelenés éve: 2007

ISBN: 978 963 058 543 9

Hivatkozás: https://mersz.hu/romsics-magyarorszag-tortenete//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave