Fóris Ágota, Bölcskei Andrea, Dér Csilla Ilona, Csontos Nóra (szerk.)

Nyelv, kultúra, identitás II. Pragmatika, diskurzuselemzés, interkulturális kommunikáció


Gyakorlatorientált képzések a felsőoktatásban

A felsőoktatásban bekövetkezett változások körébe tartozik az a komplex kérdéskör, ahol kulcskérdés, hogy minden felsőoktatási intézmény a munkaerőpiac igényeinek megfelelő hallgatókat bocsásson ki. Mit jelent a képzés gyakorlatias jellege? Gyakorlatias képzés alatt elsősorban az elsajátított ismeretek gyakorlati alkalmazhatóságát értjük, vagyis azt, hogy a hallgató a megszerzett tudást mennyire képes a gyakorlatban alkalmazni. Ez tehát magában foglalja a know-how jellegű tudások, a kompetenciák fejlesztését (Filep et al. 2012).

Nyelv, kultúra, identitás II. Pragmatika, diskurzuselemzés, interkulturális kommunikáció

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2020

ISBN: 978 963 454 536 1

A tanulmánykötet a XXVII. Magyar Alkalmazott Nyelvészeti Kongresszuson elhangzott előadások írott, lektorált változatát tartalmazza a „nyelv, kultúra, identitás” témaköréhez kapcsolódva; egyúttal betekintést nyújt az alkalmazott nyelvészet legújabb kutatási eredményeibe. A könyvben a pragmatika és diskurzuselemzés és az interkulturális kommunikáció területére eső tanulmányok olvashatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/nyelv-kultura-identitas-2-pragmatika-diskurzuselemzes-interkulturalis-kommunikacio//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave