Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


A világkereskedelmi egyezmények és intézményrendszer kialakulásának főbb állomásai

A második világháborút követően a világpolitikában egyértelmű célként jelent meg az egymással versengő nemzeti protekcionista rendszerek felszámolása, és egy egységes és stabil világgazdasági rendszer kialakítása. Az áruk nemzetközi kereskedelmének liberalizálására 1947-ben hívták életre a világkereskedelmi egyezményt, a GATT-ot (General Agreement on Tariffs and Trade – Általános Vámtarifa és Kereskedelmi Egyezmény).329 Az egyezmény végrehajtására egy világkereskedelmi szervezet állt volna föl (International Trade Organisation – ITO), mivel azonban ez a terv meghiúsult, ezért a „GATT pragmatikusan intézményesedett: nemzetközi egyezményes szabályozások és nemzetközi kereskedelmi együttműködés jött létre”.330

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave