Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


A kereskedelmi kommunikáció fogalma

A „kereskedelmi (üzleti célú) kommunikáció” az Egyesült Államok „kereskedelmi beszéd” (commercial speech) doktrínájának mintájára az EU-ban kialakított olyan gyűjtőfogalom, amely alá a gazdasági szereplők meghatározott befogadói körnek szánt valamennyi kereskedelmi tartalmú megnyilvánulása besorolható. A vállalkozások oldaláról érkező információk között irányuk alapján különbséget tehetünk belső, ún. szervezeti struktúrán belül zajló, illetve külső, harmadik személyek felé irányuló kommunikáció között. Az e fejezetben vizsgált gazdasági üzenetek irányukat tekintve a külső kommunikációk közé sorolhatóak.

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave