Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


Reklám és televíziós vásárlás a lineáris médiaszolgáltatásokban

A kereskedelmi közlemények általános szabályai a reklámra is irányadóak, de emellett a lineáris médiaszolgáltatásban megjelenő reklámozás speciális szabályozás alá esik. A speciális rendelkezések főként a közzététel módjával és mennyiségével szemben támasztanak követelményeket, valamint a technológiai fejlődés biztosította lehetőségek kiaknázására figyelemmel kerültek megfogalmazásra. Tartalmi elvárás pl. a közszolgálati és a közösségi médiaszolgáltatásban közzétett hír- és politikai tájékoztató műsorszámokban rendszeresen szereplő bemondók, riporterek, hírolvasók megjelenítése kapcsán merül fel: ők nem jelenhetnek meg vagy szerepelhetnek médiaszolgáltatásban közzétett reklámban – ide nem értve a közszolgálati médiaszolgáltatás önreklámját –, illetve nem jelenhetnek meg politikai reklámban sem [Mttv. 36. § (4) bek.].

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave