Koltay András, Nyakas Levente (szerk.)

Magyar és európai médiajog


B) A műsorszámok között és a műsorszám megszakításával közzétett reklám

A klasszikus reklám, illetve a reklámblokkok elhelyezése hagyományosan kétféleképpen történhet: műsorszámok közötti szünetekben, illetve programmegszakító reklámblokként. A néző szempontjából zavaróbb hatása az utóbbinak van, mivel dramaturgiailag megtöri a műsorszám egységét. E zavaró hatást kívánja kivédeni, illetve a műsorszám készítőinek a műsorszám integritáshoz fűződő jogait kívánja biztosítani az a törvényi rendelkezés, amely szerint lineáris médiaszolgáltatásban a műsorszám megszakításával közzétett reklám és televíziós vásárlás – figyelembe véve a műsorszámon belüli természetes szüneteket, a műsorszám időtartamát és jellegét – nem sértheti indokolatlan mértékben a műsorszám egységét, valamint a műsorszám szerzői vagy szomszédos jogi jogosultjának jogát vagy jogos érdekét [Mttv. 33. § (2) bek.].

Magyar és európai médiajog

Tartalomjegyzék


Kiadó: Wolters Kluwer Kft.

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 295 630 5

A könyv, mely átmenet a hagyományos tankönyvek és a kézikönyvek között, a média világának jogi szabályozását mutatja be. Áttekinti a média jogi hátterét, ugyanakkor útmutatóként szolgál a mindennapos jogi problémák kezeléséhez.

A média és így a médiajog világa a rendszerváltás óta eltelt időszak Magyarországán jelentősen átpolitizált területté vált, ahol a szellemi frontvonalak megmerevedni látszanak. A kötet szerzői hisznek abban, hogy a társadalomtudományokat, a jogtudományt és természetesen a médiajogot is lehet, sőt muszáj az objektivitás igényével, a napi pragmatikus érdekeknél perspektivikusabb látásmóddal szemlélni, és az egymás felé nyitott felfogások igenis összhangba hozhatók.

Hivatkozás: https://mersz.hu/koltay-nyakas-magyar-es-europai-mediajog//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave