Piskóti István

Businessmarketing-menedzsment

Üzleti döntések, kapcsolatok marketingtámogatása


Mérési módszerek alkalmazása, fejlesztése

A mérési módszertan változatos, hiszen már a belső adataink is fontos képet adnak az ügyfél-elégedettség egyes elemeiről – gondoljunk a forgalom, az árbevétel ügyfélszintű rangsoraira, az újravásárlási arányokra, az ügyfélkapcsolat tartósságára vagy éppen a panaszok számára. A belső statisztikák mellett fontos információs források az értékesítők tárgyalási feljegyzései, összegyűjtött tapasztalatai is. A különböző szituációkban, szakmai rendezvényeken elvégzett megfigyelések szintén segítik a tájékozódást, például vásárok-kiállítások látogatása stb. Ugyanakkor mindig a konkrét elégedettségkutatások adják a legjobban célzott, strukturált eredményeket. Az írásbeli (kérdezőbiztossal vagy elektronikusan támogatott), esetleg telefonos kérdőíves megkérdezés képezi a legjellemzőbb mérési megoldást, melyet korábbi külső szekunder kutatással, illetve gyakran kiválasztott ügyfelekkel történő személyes interjúkkal készíthetünk elő. A leggyakrabban alkalmazott mérési módszertanból az alábbiakat emelem ki, mutatom be:

Businessmarketing-menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 755 5

A vállalatközi kapcsolatokban mindig is nehéz volt és változatlanul nehéz a marketingszemlélet elsajátítása. A legnagyobb akadályt a döntéshozók gyakori szakmai csőlátása jelenti. Emellett a businessmarketinget sokan azonosítják a fogyasztói piac marketingpraktikáival. Piskóti István régen várt könyve eloszlatja a tévhiteket és előítéleteket. Dicséretes szakmai igényességgel vezeti végig az olvasót a vállalati piac döntéseinek marketingszempontjain. Nem csak marketingeseknek kötelező olvasmány.

Dr. Veres Zoltán

tanszékvezető egyetemi tanár

Pannon Egyetem, Veszprém

Üzletemberként azt vallom, hogy a marketing akkor eredményes, ha általa bővülnek piacaink, nő a forgalmunk és a bevételünk. Vagyis hozzájárul a cég stabilitásához. Piskóti István könyve azt a tudatos marketinget helyezi középpontba, amelyre az üzleti élet vevő, és amelynek ismerete és alkalmazása nélkül felesleges kockázatot vállalnak a vállalkozások. Olyan szakkönyv született, amelynek tartalma egybecseng Philip Kotler véleményével: „A marketinget megtanulni napok kérdése. Mesterévé válni - egy életen át tart."

Dr. Barkóczi István, vezérigazgató, FUX Zrt.

az Eszak-Magyarországi Munkaadói és Gazdasági Közösség elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/piskoti-businessmarketing-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave