Piskóti István

Businessmarketing-menedzsment

Üzleti döntések, kapcsolatok marketingtámogatása


Piacszegmentáció a businesspiacokon

A szervezeti piacok szegmentálása első megközelítésben lényegesen egyszerűbbnek tűnik, mint a fogyasztási cikkek esetében, hiszen a termék jellege sok esetben direkt módon meghatározza a lehetséges felhasználókat, mert kinek lehetne tankhajókat eladni, mint az olajcégeknek, vagy ki más venne palacktöltő automatákat, mint az italgyártók, de hát melyek, hol és mennyit? Természetesen ez esetben sem tudhatjuk le ezzel a „termékhez a vevő” történettel a piacok, a piaci lehetőségek izgalmas feltárását, s a közülük való jó választás feladatát, miként arra az ügyfél-elégedettség és ügyfélérték mérésére, használatára vonatkozó előző gondolataink is felhívják a figyelmet. Érdemes a szegmentáció kérdésével átgondoltan foglalkozni, kezdjük az elején!

Businessmarketing-menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 755 5

A vállalatközi kapcsolatokban mindig is nehéz volt és változatlanul nehéz a marketingszemlélet elsajátítása. A legnagyobb akadályt a döntéshozók gyakori szakmai csőlátása jelenti. Emellett a businessmarketinget sokan azonosítják a fogyasztói piac marketingpraktikáival. Piskóti István régen várt könyve eloszlatja a tévhiteket és előítéleteket. Dicséretes szakmai igényességgel vezeti végig az olvasót a vállalati piac döntéseinek marketingszempontjain. Nem csak marketingeseknek kötelező olvasmány.

Dr. Veres Zoltán

tanszékvezető egyetemi tanár

Pannon Egyetem, Veszprém

Üzletemberként azt vallom, hogy a marketing akkor eredményes, ha általa bővülnek piacaink, nő a forgalmunk és a bevételünk. Vagyis hozzájárul a cég stabilitásához. Piskóti István könyve azt a tudatos marketinget helyezi középpontba, amelyre az üzleti élet vevő, és amelynek ismerete és alkalmazása nélkül felesleges kockázatot vállalnak a vállalkozások. Olyan szakkönyv született, amelynek tartalma egybecseng Philip Kotler véleményével: „A marketinget megtanulni napok kérdése. Mesterévé válni - egy életen át tart."

Dr. Barkóczi István, vezérigazgató, FUX Zrt.

az Eszak-Magyarországi Munkaadói és Gazdasági Közösség elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/piskoti-businessmarketing-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave