Bányai Edit, Novák Péter (szerk.)

Online üzlet és marketing


Mérőműszeres és szoftveres online kutatások

Az interneten a felhasználók után nemcsak hozzászólások, bejegyzések, feltöltött anyagok maradnak, hanem maga az internetezésre használt számítógép és böngésző is hagy hátra nyomokat, amelyek kiválóan alkalmasak elemzésre. Az internetes oldalak folyamatosan naplózzák a látogatóik aktivitását: mikor és honnan érkeztek az oldalra, mikor hagyták el, és hová mentek, milyen útvonalat jártak be az oldalukon belül, és hol mennyi időt töltöttek el… Ezzel párhuzamosan legtöbb esetben azt is képesek megállapítani, hogy az illető milyen IP-címről érkezett, ami alapján többek között beazonosíthatják, hogy melyik országban, városban található, ki az internetszolgáltatója. Végül, alap internetes beállítások mellett azt is elárulja a számítógépünk, hogy milyen böngészőt és milyen operációs rendszert használunk, milyen a képernyőnk felbontása stb.125 Ezekből az információkból adatbázisok építhetőek, és megfelelő adatbányász módszerekkel hasznos információk nyerhetők ki belőlük – akár például hogy egy adott országból érkező látogatók számára készülő szolgáltatást milyen böngészőre és milyen felbontásra érdemes optimalizálni, vagy hogy melyik aloldalt nézik a legtöbben vagy a legkevesebben.

Online üzlet és marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 725 8

Rövid idő alatt nagyot változott a világ, az internet különc újdonságból életünk nélkülözhetetlen része lett. Természetessé vált, hogy otthon vagy az irodában, sőt egyre inkább mobilról is online vagyunk. Az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődés jellemezte az online tartalomszolgáltatást mind mennyiségi, mind minőségi oldalon. A fejlődés olyan gyors, hogy szinte lehetetlen nyomon követni, ezért is érdemes megállnunk egy pillanatra és áttekintenünk, hol tartunk ma, milyen új technológiák állnak rendelkezésünkre, milyen újfajta fogyasztói igényekkel kell szembenéznünk. Ebben nyújt segítséget ez a könyv.

Liptay Gabriella marketingkommunikációs ágazati igazgató

Magyar Telekom Nyrt.

Az online üzletről és marketingjéről könyvet írni bátor vállalkozás, hiszen szinte a megjelenéskor már a múltról szól. A 11 szerző mégis maradandót alkotott, mivel olyan kérdéseket tárgyalnak, melyek kapcsán nem csupán új módszereket ismerhetünk meg, hanem olyan gyakorlati készségeket, képességeket sajátíthatunk el, melyek alkalmassá teszik az olvasót mint használót az online üzlet világában való eligazodásra, a mindennapokkal való lépéstartásra. A könyv tehát nemcsak felsőoktatási tananyag, hanem módszertan a vállalkozásoknak és gazdag muníció a kreatív továbbfejlesztők, az újat felfedezni és megvalósítani akarók számára.

Dr. Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem, Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/banyai-novak-online-uzlet-es-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave