Bányai Edit, Novák Péter (szerk.)

Online üzlet és marketing


Mobilkupon

Ha mobilmarketingről beszélünk, akkor mindig érdemes úgy gondolkodni, hogy olyan szolgáltatást adjunk az ügyfélnek, amely kifejezetten mobilra való – a mobilkupon tipikusan ilyen megoldás. Általánosságban elmondható, hogy a hagyományos papíralapú kuponok beváltási százaléka 1–5% a kiosztott kuponokhoz képest, míg a mobilkuponoknál ez az arány elérheti akár a 40%-ot is. A papíralapú kuponok kvázi hátránya, hogy az ügyfélnek magánál kell tartania, ki kell vágnia az újságból, illetve a kuponok nem frissíthetők automatikusan. Egy mobilkupon több módon is eljuttatható az ügyfélhez: – Bluetoothon keresztül – mobilweboldalról– mobilkuponfüzetből (a mobilkuponfüzet egy telefonra telepített alkalmazás, melyben tárolódnak a kuponok).A felhasználó a mobilkupon beváltását a hagyományos kuponnal megegyező módon teheti meg, a telefon képernyőjén megjelenő kupont bemutatja (bemutatóra szóló), az azon szereplő vonalkódot a pénztárnál leolvassák (pontosan mérhető a beváltás százaléka). A mobilkupon használata a felhasználó számára rendkívül egyszerű, a hirdető számára kisebb költséget jelent a papíralapú kuponokhoz képest, a mobilkupon teljes mértékben felhasználóbarát, illetve a kuponok tetszőlegesen frissíthetők például a mobilweboldalon, azaz a felhasználó egyetlen kattintással elérheti a legfrissebb kuponokat.

Online üzlet és marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 725 8

Rövid idő alatt nagyot változott a világ, az internet különc újdonságból életünk nélkülözhetetlen része lett. Természetessé vált, hogy otthon vagy az irodában, sőt egyre inkább mobilról is online vagyunk. Az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődés jellemezte az online tartalomszolgáltatást mind mennyiségi, mind minőségi oldalon. A fejlődés olyan gyors, hogy szinte lehetetlen nyomon követni, ezért is érdemes megállnunk egy pillanatra és áttekintenünk, hol tartunk ma, milyen új technológiák állnak rendelkezésünkre, milyen újfajta fogyasztói igényekkel kell szembenéznünk. Ebben nyújt segítséget ez a könyv.

Liptay Gabriella marketingkommunikációs ágazati igazgató

Magyar Telekom Nyrt.

Az online üzletről és marketingjéről könyvet írni bátor vállalkozás, hiszen szinte a megjelenéskor már a múltról szól. A 11 szerző mégis maradandót alkotott, mivel olyan kérdéseket tárgyalnak, melyek kapcsán nem csupán új módszereket ismerhetünk meg, hanem olyan gyakorlati készségeket, képességeket sajátíthatunk el, melyek alkalmassá teszik az olvasót mint használót az online üzlet világában való eligazodásra, a mindennapokkal való lépéstartásra. A könyv tehát nemcsak felsőoktatási tananyag, hanem módszertan a vállalkozásoknak és gazdag muníció a kreatív továbbfejlesztők, az újat felfedezni és megvalósítani akarók számára.

Dr. Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem, Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/banyai-novak-online-uzlet-es-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave