Bányai Edit, Novák Péter (szerk.)

Online üzlet és marketing


Az online kereskedelem biztonsági környezete

Amikor az online kereskedelem biztonságáról esik szó, a legtöbben a titkosításra, tűzfalakra és egyéb technológiai megoldásokra gondolnak. Ezek kétségkívül fontos elemek, de önmagukban nem elegendőek a biztonságos működési környezet kialakításához. Ahhoz, hogy adatainkat megfelelő védelemmel lássuk el, a technológiai megoldásokon túl meg kell alkotni azt a szabályrendszert, melynek mentén a technológiát működtetjük a mindennapok során, illetve amely kommunikálja a vállalkozás biztonsági elvárásait az online kereskedelmi megoldásokat alkalmazó üzleti és végfelhasználói oldal felé. Más szóval a technológiát egy menedzsment-keretrendszerbe kell foglalni ahhoz, hogy hatásosan működhessen. E rendszer kialakításánál figyelemmel kell lenni az online kereskedelemre is érvényes biztonsági szabványokra, melyek a vállalkozás jellegétől függően lehetnek kötelezőek, mint például a Payment Card Industry Data Security Standards (PCI-DSS), vagy ajánlásjellegűek, mint az IT Governance Institute által kibocsátott Control Objectives for Information and related Technology (COBIT). Végül pedig be kell tartani a vonatkozó jogszabályi előírásokat, melyek könyvünk következő fejezetének témái.

Online üzlet és marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 725 8

Rövid idő alatt nagyot változott a világ, az internet különc újdonságból életünk nélkülözhetetlen része lett. Természetessé vált, hogy otthon vagy az irodában, sőt egyre inkább mobilról is online vagyunk. Az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődés jellemezte az online tartalomszolgáltatást mind mennyiségi, mind minőségi oldalon. A fejlődés olyan gyors, hogy szinte lehetetlen nyomon követni, ezért is érdemes megállnunk egy pillanatra és áttekintenünk, hol tartunk ma, milyen új technológiák állnak rendelkezésünkre, milyen újfajta fogyasztói igényekkel kell szembenéznünk. Ebben nyújt segítséget ez a könyv.

Liptay Gabriella marketingkommunikációs ágazati igazgató

Magyar Telekom Nyrt.

Az online üzletről és marketingjéről könyvet írni bátor vállalkozás, hiszen szinte a megjelenéskor már a múltról szól. A 11 szerző mégis maradandót alkotott, mivel olyan kérdéseket tárgyalnak, melyek kapcsán nem csupán új módszereket ismerhetünk meg, hanem olyan gyakorlati készségeket, képességeket sajátíthatunk el, melyek alkalmassá teszik az olvasót mint használót az online üzlet világában való eligazodásra, a mindennapokkal való lépéstartásra. A könyv tehát nemcsak felsőoktatási tananyag, hanem módszertan a vállalkozásoknak és gazdag muníció a kreatív továbbfejlesztők, az újat felfedezni és megvalósítani akarók számára.

Dr. Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem, Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/banyai-novak-online-uzlet-es-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave