Bányai Edit, Novák Péter (szerk.)

Online üzlet és marketing


Adatszolgáltatás

A bejelentést követően az online boltok tevékenységét alapvetően két jogszabály rendezi, egyrészt az e-ker törvény, mely átfogó adatszolgáltatási kötelezettséget ír elő, és részletesen szabályozza az elektronikus úton kötött szerződéskötés folyamatát, másrészt a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm. Rendelet (a továbbiakban: „Korm. Rendelet”), mely többek között elállási jogot biztosít arra az esetre, ha a vásárló meggondolja magát, és mégsem kívánja megvásárolni az általa megrendelt terméket (egyúttal meghatározza a kivételeket is az elállási lehetőség alól, lásd alább). Természetesen a két speciális jogszabály mellett vonatkoznak az online boltokra az általános háttérjogszabályok is, így a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (a továbbiakban: Ptk.), a Büntető Törvénykönyvről szóló 1978. évi IV. törvény (a továbbiakban: Btk.) rendelkezései, és a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény. Mivel az online boltok tevékenysége egyúttal kereskedelmi gyakorlatnak is minősül, figyelembe kell venni a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény ( Fttv.) rendelkezéseit is. Arra való tekintettel, hogy az online boltoknak helyet adó honlapok egyszerre töltik be az eladási pont és sok esetben a kizárólagos tájékoztatási csatorna funkcióját, a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló XLVIII. törvény (Grt.) rendelkezései is vonatkoznak rájuk.

Online üzlet és marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 725 8

Rövid idő alatt nagyot változott a világ, az internet különc újdonságból életünk nélkülözhetetlen része lett. Természetessé vált, hogy otthon vagy az irodában, sőt egyre inkább mobilról is online vagyunk. Az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődés jellemezte az online tartalomszolgáltatást mind mennyiségi, mind minőségi oldalon. A fejlődés olyan gyors, hogy szinte lehetetlen nyomon követni, ezért is érdemes megállnunk egy pillanatra és áttekintenünk, hol tartunk ma, milyen új technológiák állnak rendelkezésünkre, milyen újfajta fogyasztói igényekkel kell szembenéznünk. Ebben nyújt segítséget ez a könyv.

Liptay Gabriella marketingkommunikációs ágazati igazgató

Magyar Telekom Nyrt.

Az online üzletről és marketingjéről könyvet írni bátor vállalkozás, hiszen szinte a megjelenéskor már a múltról szól. A 11 szerző mégis maradandót alkotott, mivel olyan kérdéseket tárgyalnak, melyek kapcsán nem csupán új módszereket ismerhetünk meg, hanem olyan gyakorlati készségeket, képességeket sajátíthatunk el, melyek alkalmassá teszik az olvasót mint használót az online üzlet világában való eligazodásra, a mindennapokkal való lépéstartásra. A könyv tehát nemcsak felsőoktatási tananyag, hanem módszertan a vállalkozásoknak és gazdag muníció a kreatív továbbfejlesztők, az újat felfedezni és megvalósítani akarók számára.

Dr. Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem, Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/banyai-novak-online-uzlet-es-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave