Bányai Edit, Novák Péter (szerk.)

Online üzlet és marketing


Vezetői összefoglaló

Jelen beszámoló összefoglalja az Európai Bizottsághoz tartozó „Sectoral e-Business Watch” által 2009-ben készített hét kutatás eredményeit. A Sectoral e-Business Watch egy 2001-ben, az IKT-trendek megfigyelésére és különböző iparágakban és cégeknél történő alkalmazásuknak, valamint az IKT-fejlődés globális eredményeinek vizsgálatára létrehozott szervezet. A 2009-es kutatás középpontjában – ahogy ezt jelen beszámoló is tartalmazza – az IKT fenntarthatósági potenciálja állt. Az IKT-vel szemben az alábbi területeken fogalmaztak meg elvárásokat: növelje a gyártási folyamatok energetikai, valamint a szállítás és a logisztika hatékonyságát, csökkentve az ipari tevékenység ökológiai lábnyomát. Korunk nagy kérdése, hogy vajon a mai modern gazdaság képes lesz-e a jelenlegi magas életszínvonal fenntartására anélkül, hogy visszafordíthatatlan károkat okozna a bolygón a nem megújuló energiaforrások túlzott felhasználásának következtében. Ez csak úgy lehetséges, ha a világ közösségei rátérnek a fenntartható növekedés útjára, vagy – ami még ennél is jobb lenne – áttérnek egy radikálisabb, eddig ismeretlen ösvényre, megvalósítva a növekedés nélküli gazdaságot.

Online üzlet és marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 725 8

Rövid idő alatt nagyot változott a világ, az internet különc újdonságból életünk nélkülözhetetlen része lett. Természetessé vált, hogy otthon vagy az irodában, sőt egyre inkább mobilról is online vagyunk. Az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődés jellemezte az online tartalomszolgáltatást mind mennyiségi, mind minőségi oldalon. A fejlődés olyan gyors, hogy szinte lehetetlen nyomon követni, ezért is érdemes megállnunk egy pillanatra és áttekintenünk, hol tartunk ma, milyen új technológiák állnak rendelkezésünkre, milyen újfajta fogyasztói igényekkel kell szembenéznünk. Ebben nyújt segítséget ez a könyv.

Liptay Gabriella marketingkommunikációs ágazati igazgató

Magyar Telekom Nyrt.

Az online üzletről és marketingjéről könyvet írni bátor vállalkozás, hiszen szinte a megjelenéskor már a múltról szól. A 11 szerző mégis maradandót alkotott, mivel olyan kérdéseket tárgyalnak, melyek kapcsán nem csupán új módszereket ismerhetünk meg, hanem olyan gyakorlati készségeket, képességeket sajátíthatunk el, melyek alkalmassá teszik az olvasót mint használót az online üzlet világában való eligazodásra, a mindennapokkal való lépéstartásra. A könyv tehát nemcsak felsőoktatási tananyag, hanem módszertan a vállalkozásoknak és gazdag muníció a kreatív továbbfejlesztők, az újat felfedezni és megvalósítani akarók számára.

Dr. Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem, Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/banyai-novak-online-uzlet-es-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave