Bányai Edit, Novák Péter (szerk.)

Online üzlet és marketing


Elektronikus kiskereskedelem (e-tailer)

Az angolul gyakran csak e-tailerként emlegetett online kiskereskedelmi üzletek rendkívül változatosak. Az egészen apró helyi weboldallal rendelkező üzlettől a mamutcég Amazonig széles skálán mozoghat a méretük. Az e-tailerek sok szempontból nagyon hasonlítanak a hagyományos kiskereskedelmi egységekhez (bricks-and-mortar), azzal a különbséggel, hogy a vásárlóknak nem kell elmenniük a boltig, hanem elég a neten keresztül megrendelniük a számukra kívánatos árucikket. Néhány e-tailer, amelyet csak többcsatornás üzletként vagy angolul „bricks-and-clicks”-ként említenek, olyan fizikailag is létező bolttal vagy bolthálózattal rendelkező cég, amelytől online módon is megrendelhetjük az üzletben megtalálható termékeket. Ilyen üzletekre példa a JCPenny, a Barnes & Noble, a Wal-Mart vagy a Staples. Azonban találunk olyanokat is, amelyek kizárólag a virtuális világban tevékenykednek, vagyis nincs a valóságban is felkereshető boltjuk. Ilyenek a már korábban is említett Amazon mellett pl. a BlueNile.com vagy a Drugstore.com. Az elektronikus kiskereskedelemnek több egyéb formája is létezik: direktmail-katalógusok online formája, online bevásárlóközpontok és a gyártók saját, közvetlen értékesítést megvalósító weblapjai.

Online üzlet és marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 725 8

Rövid idő alatt nagyot változott a világ, az internet különc újdonságból életünk nélkülözhetetlen része lett. Természetessé vált, hogy otthon vagy az irodában, sőt egyre inkább mobilról is online vagyunk. Az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődés jellemezte az online tartalomszolgáltatást mind mennyiségi, mind minőségi oldalon. A fejlődés olyan gyors, hogy szinte lehetetlen nyomon követni, ezért is érdemes megállnunk egy pillanatra és áttekintenünk, hol tartunk ma, milyen új technológiák állnak rendelkezésünkre, milyen újfajta fogyasztói igényekkel kell szembenéznünk. Ebben nyújt segítséget ez a könyv.

Liptay Gabriella marketingkommunikációs ágazati igazgató

Magyar Telekom Nyrt.

Az online üzletről és marketingjéről könyvet írni bátor vállalkozás, hiszen szinte a megjelenéskor már a múltról szól. A 11 szerző mégis maradandót alkotott, mivel olyan kérdéseket tárgyalnak, melyek kapcsán nem csupán új módszereket ismerhetünk meg, hanem olyan gyakorlati készségeket, képességeket sajátíthatunk el, melyek alkalmassá teszik az olvasót mint használót az online üzlet világában való eligazodásra, a mindennapokkal való lépéstartásra. A könyv tehát nemcsak felsőoktatási tananyag, hanem módszertan a vállalkozásoknak és gazdag muníció a kreatív továbbfejlesztők, az újat felfedezni és megvalósítani akarók számára.

Dr. Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem, Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/banyai-novak-online-uzlet-es-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave