Bányai Edit, Novák Péter (szerk.)

Online üzlet és marketing


Stratégiai válasz a politika és az ipar számára: Útban a kulcsfontosságú támogató technológiák (Key Enabling Technologies) európai stratégiája felé

Az IKT egy ún. általános célú vagy univerzális technológia, amely az alábbi három ismérvvel bír: széles körű, vagyis iparágakon átívelő; az idő múlásával fejlődik, mégis folyamatosan csökkenti a felhasználó költségeit; innovációkat tesz lehetővé azáltal, hogy elősegíti a kutatásokat, a fejlesztéseket, egy új termék, szolgáltatás vagy eljárás piacra kerülését. Az utóbbi tulajdonságát nevezhetjük az „IKT innovációtámogató szerepé”-nek. A 2009-es Sectoral e-Business Watch-tanulmány megerősítette az IKT szerepét a termékek és szolgáltatások innovációjában csakúgy, mint a folyamatok innovációja terén. Ez a megállapítás nemcsak az energetikai szektorban és a szállítóiparban igaz, hanem a tradicionális termelői szektorban is. Az új termékek, szolgáltatások és folyamatok fejlődése további lökést kaphat a „jövő internetétől”, amely magában foglalja a „dolgok hálózatát” (pl. különböző eszközök és szenzorok hálózata, amelyek vezeték nélküli technológiával vagy az internet segítségével vannak egymással összekötve) és a „szolgáltatások hálózatát” (online networking és együttműködési eszközök).

Online üzlet és marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 725 8

Rövid idő alatt nagyot változott a világ, az internet különc újdonságból életünk nélkülözhetetlen része lett. Természetessé vált, hogy otthon vagy az irodában, sőt egyre inkább mobilról is online vagyunk. Az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődés jellemezte az online tartalomszolgáltatást mind mennyiségi, mind minőségi oldalon. A fejlődés olyan gyors, hogy szinte lehetetlen nyomon követni, ezért is érdemes megállnunk egy pillanatra és áttekintenünk, hol tartunk ma, milyen új technológiák állnak rendelkezésünkre, milyen újfajta fogyasztói igényekkel kell szembenéznünk. Ebben nyújt segítséget ez a könyv.

Liptay Gabriella marketingkommunikációs ágazati igazgató

Magyar Telekom Nyrt.

Az online üzletről és marketingjéről könyvet írni bátor vállalkozás, hiszen szinte a megjelenéskor már a múltról szól. A 11 szerző mégis maradandót alkotott, mivel olyan kérdéseket tárgyalnak, melyek kapcsán nem csupán új módszereket ismerhetünk meg, hanem olyan gyakorlati készségeket, képességeket sajátíthatunk el, melyek alkalmassá teszik az olvasót mint használót az online üzlet világában való eligazodásra, a mindennapokkal való lépéstartásra. A könyv tehát nemcsak felsőoktatási tananyag, hanem módszertan a vállalkozásoknak és gazdag muníció a kreatív továbbfejlesztők, az újat felfedezni és megvalósítani akarók számára.

Dr. Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem, Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/banyai-novak-online-uzlet-es-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave