Bányai Edit, Novák Péter (szerk.)

Online üzlet és marketing


Online aukciós piacterek

Az online aukciós piacterek testre szabható online értékesítési csatornát kínálnak a vállalatok számára is, sőt az eBay példáját követve, Magyarországon is egyre több az olyan vállalkozás, amely saját webshop helyett online aukciós oldalakon keresztül (is) értékesít. A modell népszerűségét mutatja, hogy a nemzetközi trendekhez felzárkózva (eBay, Tradus-csoport, Allegro), ma már a hazai aukciós platformokon bonyolított adásvételek 60%-a is B2C irányú a piacterek üzemeltetői szerint. Az értékesítési csatorna főbb sajátosságát az adja, hogy nem az eladónak kell keresnie a vevőt – a vevő keresi a terméket; ráadásul a vevők nem alkudnak, hanem licitálnak (nem fix áras termékek esetén). További lehetőséget jelent a kereskedők számára a piaci reakciók gyors megismerése, azaz milyen termékek kelendőek, és milyen áron lehet eladni ezeket. Ezáltal az új termékek bevezetése, fogyasztók megismertetése újdonságokkal vagy éppen a kifutó modellek, elfekvő készletek értékesítése a korábbiaknál könnyebbé vált.

Online üzlet és marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 725 8

Rövid idő alatt nagyot változott a világ, az internet különc újdonságból életünk nélkülözhetetlen része lett. Természetessé vált, hogy otthon vagy az irodában, sőt egyre inkább mobilról is online vagyunk. Az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődés jellemezte az online tartalomszolgáltatást mind mennyiségi, mind minőségi oldalon. A fejlődés olyan gyors, hogy szinte lehetetlen nyomon követni, ezért is érdemes megállnunk egy pillanatra és áttekintenünk, hol tartunk ma, milyen új technológiák állnak rendelkezésünkre, milyen újfajta fogyasztói igényekkel kell szembenéznünk. Ebben nyújt segítséget ez a könyv.

Liptay Gabriella marketingkommunikációs ágazati igazgató

Magyar Telekom Nyrt.

Az online üzletről és marketingjéről könyvet írni bátor vállalkozás, hiszen szinte a megjelenéskor már a múltról szól. A 11 szerző mégis maradandót alkotott, mivel olyan kérdéseket tárgyalnak, melyek kapcsán nem csupán új módszereket ismerhetünk meg, hanem olyan gyakorlati készségeket, képességeket sajátíthatunk el, melyek alkalmassá teszik az olvasót mint használót az online üzlet világában való eligazodásra, a mindennapokkal való lépéstartásra. A könyv tehát nemcsak felsőoktatási tananyag, hanem módszertan a vállalkozásoknak és gazdag muníció a kreatív továbbfejlesztők, az újat felfedezni és megvalósítani akarók számára.

Dr. Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem, Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/banyai-novak-online-uzlet-es-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave