Kopcsay László

A marketingcsatorna menedzselése


Bolton kívüli értékesítés

Napjainkban a vevői igények egyre jobban differenciálódnak, s ez nemcsak a termékek iránti eltérő keresletre vonatkozik, hanem a vásárlás helyszínének, módjának megválasztására is. Ha a diszkrecionális jövedelmek nőnek, egyre több az impulzusvásárlás, a vevők már nemcsak az alapvető megélhetési cikkeket vásárolják, hanem szórakozásra, sportolásra, utazásra, az egészség megőrzésére is egyre többet költenek, s kedvező ajánlat esetén előre nem tervezett termékeket is vásárolnak. A beszerzési források bővülése lehetőséget kínál a tetszőleges csatorna megválasztására is. Ha csökken a jövedelmek vásárlóértéke, a vevők keresik azokat a megoldásokat, ahol az általuk kedvelt árukat olcsóbban tudják megszerezni. Nő a tudatos vásárlók száma is, akik nem a pillanatnyi hatás miatt választanak a termékek közül, hanem racionális érvek alapján keresik a számukra szükségesnek és hasznosnak vélt terméket. Van, aki igényli az eladó személyes közreműködését, s van, akit kifejezetten irritál a jelenlétük.

A marketingcsatorna menedzselése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 763 0

Hogyan jut el a termék a fogyasztókhoz? S hogyan kellene eljutnia? Valóság és álom az értékesítési csatornák menedzseléséről. Ez Kopcsay László könyve. Olyan gyakorlatorientált leírás és elemzés a marketingcsatornákról, amely végig szilárd elméleti alapokon nyugszik. Kiváló, a mindennapi gyakorlatból származó példákkal mutatja be az értékesítési lánc szereplőinek sajátosságait, feladatait, és lehetővé teszi a marketing és a logisztika kapcsolódási és eltérési pontjainak megértését és megismerését. A magyar szakirodalomban elsőként, alapos és összefoglaló bemutatását adja a különböző termékcsoportokra jellemző értékesítési csatornáknak, nem feledkezve el a legújabb tendenciákról sem. Őszinte szívvel ajánlom a könyvet a felsőoktatás hallgatói és tanárai, illetve a kereskedelem dolgozói, menedzserei számára azzal, hogy elolvasása után sokkal jobban megérthetik az értékesítési folyamat miértjeit.

Prof. Dr. Józsa László

Széchenyi István Egyetem (Győr), Selye János Egyetem (Révkomárom)

Hivatkozás: https://mersz.hu/kopcsay-a-marketingcsatorna-menedzselese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave