Kopcsay László

A marketingcsatorna menedzselése


Pull stratégia: a fogyasztók ösztönzése

A pull stratégia (consumer promotion) célcsoportja a végfogyasztó, a gyártó elsősorban őt próbálja motiválni a vásárlásösztönzés segítségével. Húzó- vagy szívásos stratégiának is nevezik. Filozófiája szerint, ha a fogyasztó keresi az adott terméket, s csak azt hajlandó megvásárolni, akkor a kereskedőnek jól felfogott üzleti érdeke, hogy a terméket a kínálatában tartsa, s ezért a gyártónak fölösleges a kereskedő ösztönzése, elég, ha a fogyasztó igényeit kielégíti. Másképp fogalmazva, a gyártó számára a fogyasztótól érkező információ iránya az elsődleges. Logisztikai szempontból a megrendelések jobban előre jelezhetők, a készletszintek alacsonyabbak lehetnek, az átfutási idő lerövidül, így a rendszer költségei is csökkenthetőek (Szegedi, 2012).

A marketingcsatorna menedzselése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 763 0

Hogyan jut el a termék a fogyasztókhoz? S hogyan kellene eljutnia? Valóság és álom az értékesítési csatornák menedzseléséről. Ez Kopcsay László könyve. Olyan gyakorlatorientált leírás és elemzés a marketingcsatornákról, amely végig szilárd elméleti alapokon nyugszik. Kiváló, a mindennapi gyakorlatból származó példákkal mutatja be az értékesítési lánc szereplőinek sajátosságait, feladatait, és lehetővé teszi a marketing és a logisztika kapcsolódási és eltérési pontjainak megértését és megismerését. A magyar szakirodalomban elsőként, alapos és összefoglaló bemutatását adja a különböző termékcsoportokra jellemző értékesítési csatornáknak, nem feledkezve el a legújabb tendenciákról sem. Őszinte szívvel ajánlom a könyvet a felsőoktatás hallgatói és tanárai, illetve a kereskedelem dolgozói, menedzserei számára azzal, hogy elolvasása után sokkal jobban megérthetik az értékesítési folyamat miértjeit.

Prof. Dr. Józsa László

Széchenyi István Egyetem (Győr), Selye János Egyetem (Révkomárom)

Hivatkozás: https://mersz.hu/kopcsay-a-marketingcsatorna-menedzselese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave