Kopcsay László

A marketingcsatorna menedzselése


A trade marketing fogalma és meghatározó szerepe

A kilencvenes évek elején azoknak az élelmiszer-termelő vállalatoknak a figyelme, amelyek túlélték a keleti piacok összeomlását, a belföldi piac felé fordult. Ebben az időben a hazai élelmiszer-kereskedelem helyzete alapvetően megváltozott: a keresleti piac hirtelen kínálati piaccá alakult. A termelők ezért első lépésként felépítettek egy új értékesítési rendszert, melynek alapja az egész országot lefedő üzletkötői hálózat volt. Az üzletkötők feladata a személyes eladás volt, azaz a rendszeres boltlátogatás és a megrendelések összegyűjtése. Emellett létrehozták az önálló marketingosztályt is, melyben a termékmenedzserek a végfogyasztók elvárásait és elégedettségét vizsgálták, és az általuk menedzselt termékek népszerűsítésével foglalkoztak. A célcsoport számukra kizárólag a végfogyasztó volt, a közvetítőkkel nem foglalkoztak.

A marketingcsatorna menedzselése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 763 0

Hogyan jut el a termék a fogyasztókhoz? S hogyan kellene eljutnia? Valóság és álom az értékesítési csatornák menedzseléséről. Ez Kopcsay László könyve. Olyan gyakorlatorientált leírás és elemzés a marketingcsatornákról, amely végig szilárd elméleti alapokon nyugszik. Kiváló, a mindennapi gyakorlatból származó példákkal mutatja be az értékesítési lánc szereplőinek sajátosságait, feladatait, és lehetővé teszi a marketing és a logisztika kapcsolódási és eltérési pontjainak megértését és megismerését. A magyar szakirodalomban elsőként, alapos és összefoglaló bemutatását adja a különböző termékcsoportokra jellemző értékesítési csatornáknak, nem feledkezve el a legújabb tendenciákról sem. Őszinte szívvel ajánlom a könyvet a felsőoktatás hallgatói és tanárai, illetve a kereskedelem dolgozói, menedzserei számára azzal, hogy elolvasása után sokkal jobban megérthetik az értékesítési folyamat miértjeit.

Prof. Dr. Józsa László

Széchenyi István Egyetem (Győr), Selye János Egyetem (Révkomárom)

Hivatkozás: https://mersz.hu/kopcsay-a-marketingcsatorna-menedzselese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave