Kopcsay László

A marketingcsatorna menedzselése


Termőhelyi nagybani piac

A gyorsan romló árukat nem lehet sokáig tárolni vagy messzire szállítani, s ez indokolttá teszi, hogy területegységenként koncentrált piacot hozzanak létre. A nagybani piacok térségközpontokban, nagyvárosok szélén létesülnek, s működésük biztosítéka a városban és körzetében élők vásárlóereje. Mivel a városoknak a jó ellátás biztosítása érdekében szükségük van a friss termékek közeli, koncentrált piacára, gyakran az önkormányzatok kezdeményezik a nagybani piacok létrehozását, nemegyszer a nagybani piacok az önkormányzat tulajdonában is vannak (Székely–Sipos–Losó, 2009). A kistermelők számára a termékértékesítésnek ez a legbiztosabb módja, arra is van példa, hogy nem az önkormányzat, hanem maguk a termelők alapítanak nagybani piacot, melynek ezáltal ők a tulajdonosai is. A nagybani piacok több helyen szövetkezeti formában működnek.

A marketingcsatorna menedzselése

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 763 0

Hogyan jut el a termék a fogyasztókhoz? S hogyan kellene eljutnia? Valóság és álom az értékesítési csatornák menedzseléséről. Ez Kopcsay László könyve. Olyan gyakorlatorientált leírás és elemzés a marketingcsatornákról, amely végig szilárd elméleti alapokon nyugszik. Kiváló, a mindennapi gyakorlatból származó példákkal mutatja be az értékesítési lánc szereplőinek sajátosságait, feladatait, és lehetővé teszi a marketing és a logisztika kapcsolódási és eltérési pontjainak megértését és megismerését. A magyar szakirodalomban elsőként, alapos és összefoglaló bemutatását adja a különböző termékcsoportokra jellemző értékesítési csatornáknak, nem feledkezve el a legújabb tendenciákról sem. Őszinte szívvel ajánlom a könyvet a felsőoktatás hallgatói és tanárai, illetve a kereskedelem dolgozói, menedzserei számára azzal, hogy elolvasása után sokkal jobban megérthetik az értékesítési folyamat miértjeit.

Prof. Dr. Józsa László

Széchenyi István Egyetem (Győr), Selye János Egyetem (Révkomárom)

Hivatkozás: https://mersz.hu/kopcsay-a-marketingcsatorna-menedzselese//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave