Bencsik Andrea

A tudásmenedzsment elméletben és gyakorlatban


Innováció és TM

Szervezeti szinten a teljesítmény és az innováció kapcsolata egyértelműsíti azt a tényt, hogy a versenyképesség innovációs harc, amelyben a rugalmasan működő vállalatok akkor lehetnek sikeresek, ha megfelelő strukturális felépítéssel (laposodó hierarchiák, hálózatok), az interkulturális elemek tolerálásával, a folyamatokat, rendszereket és embereket előtérbe helyező gondolkodásmóddal képesek szervezeteiknél a folyamatos tanulás és tudásátadás-megőrzés légkörét biztosítani. A nagy és multinacionális vállalatok bizonyos szempontból előnyt élvezhetnek a KKV-kkal szemben, hiszen kedvezőbb technikai, technológiai felkészültségüknek, pénzügyi lehetőségeiknek stb. köszönhetően jobban tudnak érvényesülni a piacon. Megfigyeléseink, kutatásaink szerint azonban a kisebb cégek éppen a fent említett rugalmasság, családias, bizalomra épülő kultúra, a munkatársak emberközeli viselkedése következtében fel tudják venni a versenyt a tudásmenedzsment terén méretesebb társaikkal. Mondhatjuk azt is, hogy a verseny kiegyenlítődött, a nyertes az lesz, aki a tudásmenedzsment rendszerek logikáját megértve, annak megvalósításában képes korábban és szakszerűen előre mozdulni. Ezt a tényszerű kijelentést igazoljuk a fejezetben, vagyis a tudásmenedzsment és innováció mint a vállalat sikerességét alapvetően meghatározó két kategória szintézisét mutatjuk be. Az innováció és a tudásmenedzsment rendszer logikájának párhuzamos lekövetése után a fejezet érthetővé teszi az olvasók számára, hol és hogyan kapcsolódik, válik elválaszthatatlan egésszé az eddig többségében egymástól függetlenül tárgyalt és kezelt két vállalati gazdálkodási tényező.

A tudásmenedzsment elméletben és gyakorlatban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 784 5

A gyakorló tanácsadó nézőpontjából közelítettem Bencsik Andrea művéhez, és nagy örömömre szolgált, hogy rengeteg olyan elemet találtam benne, ami segítheti a tudásmenedzsment korszerű szemléletének terjesztését a magyarországi szervezetek körében. A könyv esélyt ad arra, hogy közös nyelvet beszélhessen a megbízó és a tanácsadó. Legfőbb értéke, hogy segít eligazodni a TM fogalomrendszerében, és világos vonalvezetéssel teremti meg a kapcsolatot az elmélet és gyakorlat között. A jó és tanulságos példák bemutatása nem csupán a könyv hitelességét növeli, de lehetőséget ad az olvasónak arra, hogy belegondoljon saját szervezete helyzetébe, kihívásaiba, lehetőségeibe a tudáskezelés terén. Ajánlom a könyvet a felsőoktatásban részt vevő hallgatóknak; az egyik legdinamikusabban fejlődő, legnagyobb jövő előtt álló szervezetfejlesztési területen kaphatnak olyan útravalót, amivel akár egy hivatást is megalapozhatnak.

Legalább ilyen jó szívvel ajánlom a művet a gyakorló szakemberek figyelmébe; a könyvből megszerezhető tudás hasznosításával egy fontos területen állhatnak a szervezetük fejlesztési folyamatának élére!

Gyulay Tibor, tudásmenedzsment szakértő

Bencsik Andrea ismét bebizonyítja elhivatottságát a tudásmenedzsment iránt. Példaértékű négyest alkot egy könyvön belül: (1) színvonalas összefoglalót nyújt a TM elméleti megközelítéséről, (2) példákon (esettanulmányokon) keresztül ismerteti a TM gyakorlatban való működését, (3) felvet több olyan izgalmas témát - provokálva a jövő TM kutatóit -, amely további kutatások alapját képezheti, (4) mindezt számos, a téma iránt elkötelezett szakember bevonásával. Magas szakmai színvonalú, de egyben olvasmányos könyvet tart kezében a Kedves Olvasó, amelyet egyaránt ajánlok szakembereknek és mindazoknak, akik most kívánnak megismerkedni a tudásmenedzsmenttel.

dr. Fenyvesi Éva, főiskolai tanár

Az üzleti, intézeti, hivatali és projektmunkához sokféle kapcsolódó irányultságra, ismeretre, gondolatra, jártasságra van szükségünk, ami szervezeti elvárásként is megfogalmazódik. Ekként a személyes és a társas tudás általános rendszere kell hogy érdekeljen bennünket. A sokoldalú rend, a rendszer az, amely alapul szolgál a tudás menedzseléséhez. A könyv segítségünkre van ennek kialakításában: kutatási eredményekkel és bevált praktikákkal. Világot nyit számunkra több horizonton a személyes és társas tudás rendszerezéséhez, építéséhez. Az épüléshez, a gyarapodáshoz. Tanulható, érthető, belátható világot nyújt. Követendő tudós- és tudáspraxist.

dr. Véry Zoltán mérnök-közgazdász, címzetes egyetemi docens, menedzsment szakértő, szakíró

Hivatkozás: https://mersz.hu/bencsik-a-tudasmenedzsment-elmeletben-es-gyakorlatban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave