Rekettye Gábor

Marketing a magyar kisvállalatoknak


A versenytársaktól való megkülönböztetés fontossága

Ha igyekszünk is elkerülni a nagyvállalatok versenyét, versenytársaink mindenképpen lesznek, ezért meg kell találni azt a képességet, hogy cégünket, termékünket megkülönböztessük (differenciáljuk) a piacon jelen lévő versenytársakétól. Megkülönböztető ismérv nagyon sok minden lehet: a szakértelem, a minőség, a gyorsaság, a pontosság, a termék vagy szolgáltatás egyes tulajdonságai (összetétele, formája, csomagolása stb.), az ár, a földrajzi fekvés, a vevőhöz való eljuttatás formája, a vevőkkel való kapcsolattartás módja stb. Nagyon lényeges, hogy a versenytársaktól megkülönböztető dolog olyan legyen, amely a fogyasztók számára fontos, a fogyasztók által jól látható, érzékelhető, valamint számukra jól kommunikálható. Mit sem ér a termékünk egyedi összetevője, ha a fogyasztók nem értik annak tudományos hátterét, a kommunikáció során le kell nekik fordítani. De hiába vagyunk mi az illatos pendrive-ot gyártó vállalat, ha a felhasználók számára érdektelen az, hogy milyen az illata az adathordozónak.

Marketing a magyar kisvállalatoknak

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 777 7

Döntéshozóként tisztában vagyunk azzal, hogy a marketing mennyire fontos tényezője a piaci sikernek. Rekettye Gábor könyve olyan muníciót ad a kisvállalati szakembereknek, amellyel még ebben a válságos környezetben is sikeresek lehetnek. A könyv mindazok számára kötelező olvasmány, akik a kisvállalatok piacán tevékenykednek, és minőséget előállítva hasznára akarnak lenni a magyar társadalomnak.

Balogh Levente tulajdonos ügyvezető, Szentkirályi Ásványvíz Kft. Örülök, hogy az Akadémiai Kiadó Rekettye Gábor könyvét - bővített formában, új pozitív magyar kisvállalati példák felvonultatásával - újból megjelentette. A kötet jól szolgálja célját: a marketinget részletesen tárgyalja, ugyanakkor olvasmányos és gyakorlatias. A szervezetünk által képviselt vállalkozások szakemberei sokat profitálhatnak a könyvből. Javaslom, hogy minél többen olvassák el.

Szűcs György elnök, Ipartestületek Országos Szövetsége Rekettye Gábor gyakorlati példákkal megtűzdelt, de elméletileg is igényes könyve fontos olvasmány lehet mindazoknak, akik nem csupán az iránt érdeklődnek, hogy milyen módon lehet egy cég termékeit jobban eladni, hanem azt is szeretnék megtudni, hogyan lehet mind a vevő, mind a vállalkozás számára előnyös, tartós értéket létrehozni.

Szerb László, egyetemi tanár, kisvállalati kutató

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-marketing-a-magyar-kisvallalatoknak//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave