Balaton Károly, Hortoványi Lilla, Incze Emma, Laczkó Márk, Szabó Zsolt Roland, Tari Ernő

Stratégiai menedzsment


A vállalkozáselmélet sarokkövei

Richard Cantillon ír származású bankártól származnak azok az első írások, amelyek a vállalkozáselméletnek „gazdasági értelmet” és a vállalkozónak a gazdasági folyamatban szerepet tulajdonítottak. A szereplehetőséget elsősorban az arbitrázsra korlátozták: a „vállalkozók” ott vásárolnak, ahol olcsó az áru, és ott adnak el, ahol az ár, illetve az árfolyam a legmagasabb, vagyis a térben, illetve az időben megjelenő, indokolatlan árazási különbségek, tökéletlenségek kihasználásával próbálnak profitra szert tenni. Tevékenységüknek köszönhetően a kereslet és a kínálat ismét egyensúlyba kerül; a piaci egyenlőtlenségek megszűnnek.

Stratégiai menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 783 8

A Stratégiai menedzsment című kiadvány a felsőfokú gazdaságtudományi oktatás fejlesztésének egyik kiemelkedő példája. Az alapképzésben használatos Stratégiai és üzleti tervezés című könyv szerzői a mesterképzésre készítették el szakkönyvüket. Könyvük olyan munka, amit az oktatók és a hallgatók mellett a stratégiai menedzsmentben résztvevő szakemberek is haszonnal forgathatnak: az elmúlt évtized tartósnak ígérkező kihívásait, koncepcionális és módszertani újdonságait is tárgyalják a szerzők a stratégiai vezetés kontextusában.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-tari-hortovanyi-incze-laczko-szabo-strategiai-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave