Balaton Károly, Hortoványi Lilla, Incze Emma, Laczkó Márk, Szabó Zsolt Roland, Tari Ernő

Stratégiai menedzsment


Vállalkozó személyiség

Úttörő munkájukban Collins és Moore (1970) lenyűgöző képet festenek a vállalkozóról, egy másfél száz személyről készült életútvizsgálat alapján. A szerzők gyermekkoruktól kezdve követték végig az életutakat az iskolai és iskolán kívüli oktatásban való részvételen keresztül egészen addig az időpontig, amikor a mintába bevont személyek létrehozták saját vállalkozásaikat. Elemzésüket pszichológiai tesztekkel erősítették meg a szerzők, így körvonalazódott a kitartó és szilárd személyiségek portréja, akiket már kora gyermekkoruk óta hajtott a teljesítmény iránti igény és a versenyszellem. Életútjuk bizonyos szakaszán mindegyiküknél bekövetkezett valamilyen „merész húzás”, egy drasztikus irányváltás, amikor is a biztonság megőrzése helyett nekivágtak a bizonytalanságnak.

Stratégiai menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 783 8

A Stratégiai menedzsment című kiadvány a felsőfokú gazdaságtudományi oktatás fejlesztésének egyik kiemelkedő példája. Az alapképzésben használatos Stratégiai és üzleti tervezés című könyv szerzői a mesterképzésre készítették el szakkönyvüket. Könyvük olyan munka, amit az oktatók és a hallgatók mellett a stratégiai menedzsmentben résztvevő szakemberek is haszonnal forgathatnak: az elmúlt évtized tartósnak ígérkező kihívásait, koncepcionális és módszertani újdonságait is tárgyalják a szerzők a stratégiai vezetés kontextusában.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-tari-hortovanyi-incze-laczko-szabo-strategiai-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave