Balaton Károly, Hortoványi Lilla, Incze Emma, Laczkó Márk, Szabó Zsolt Roland, Tari Ernő

Stratégiai menedzsment


A lehetőség felismerése

A piaccal való szoros együttműködésnek köszönhetően az üzleti lehetőségből fokozatosan kirajzolódik a végleges üzleti modell. A lehetőségek életre keltésében a véletlen variációknak is nagy szerepük van, hiszen a vállalkozó nagyon ritkán látja a folyamat végét már a kezdet kezdetén. Ennek kézenfekvő magyarázata az, hogy egészen addig nincs „végpont”, amíg a lehetőség nem ölt egzakt formát. A vállalkozó vezető proaktív módon szembesül a jövővel: fel akarja építeni azt, amiről úgy gondolja, hogy szükséges. Ezért az értékteremtési folyamat rendszerint tapogatózással indul, majd egy iteratív válasz-felelet cselekvési folyamat során forr ki a világos, letisztult üzleti modell. Természetesen ez még nem jelenti azt, hogy a vállalkozók „vakon” cselekednének.

Stratégiai menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 783 8

A Stratégiai menedzsment című kiadvány a felsőfokú gazdaságtudományi oktatás fejlesztésének egyik kiemelkedő példája. Az alapképzésben használatos Stratégiai és üzleti tervezés című könyv szerzői a mesterképzésre készítették el szakkönyvüket. Könyvük olyan munka, amit az oktatók és a hallgatók mellett a stratégiai menedzsmentben résztvevő szakemberek is haszonnal forgathatnak: az elmúlt évtized tartósnak ígérkező kihívásait, koncepcionális és módszertani újdonságait is tárgyalják a szerzők a stratégiai vezetés kontextusában.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-tari-hortovanyi-incze-laczko-szabo-strategiai-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave