Balaton Károly, Hortoványi Lilla, Incze Emma, Laczkó Márk, Szabó Zsolt Roland, Tari Ernő

Stratégiai menedzsment


Stratégia és erőforrás-elosztás

A stratégia meghatározása kijelöli azokat a prioritásokat, amelyeket a szervezet a jövőben érvényesíteni kíván. A prioritás meghatározása a stratégia típusaiból származik. Vállalati szintű stratégiák esetében például a piacfejlesztési stratégia azt jelenti, hogy meglévő termékeink számára új piacokat kell szerezni. Ehhez az irányvonalhoz fokozott marketing-erőfeszítésekre van szükség, tehát az erőforrásokat a marketing területére indokolt koncentrálni. A termékfejlesztési stratégia új termékek és szolgáltatások kifejlesztését irányozza elő a meglévő piacokra, ehhez tehát az erőforrásokat a kutatás és fejlesztés területére kell összpontosítani. A diverzifikációs vállalati stratégia esetében mind a K+F-re, mind a marketingre növekvő feladatok hárulnak, az erőforrások elosztásánál tehát mindkét területet preferálni szükséges. A piaci terjeszkedés stratégiájánál nincs szükség sem új termékek kifejlesztésére, sem új piacok meghódítására: a hangsúlyt a piaci részesedés növelésére helyezik, ehhez a terjeszkedéshez tehát fokozott marketing-erőfeszítésekre, továbbá a termékek piaci igényekhez való „igazítására” van szükség. Az erőforrások elosztásánál ennek megfelelően elsősorban a marketing igényeire, s kisebb mértékben a termék- és eljárásfejlesztésre kell gondot fordítani, s ezen súlypontoknak megfelelő döntéseket szükséges hozni az erőforrások elosztásánál.

Stratégiai menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 783 8

A Stratégiai menedzsment című kiadvány a felsőfokú gazdaságtudományi oktatás fejlesztésének egyik kiemelkedő példája. Az alapképzésben használatos Stratégiai és üzleti tervezés című könyv szerzői a mesterképzésre készítették el szakkönyvüket. Könyvük olyan munka, amit az oktatók és a hallgatók mellett a stratégiai menedzsmentben résztvevő szakemberek is haszonnal forgathatnak: az elmúlt évtized tartósnak ígérkező kihívásait, koncepcionális és módszertani újdonságait is tárgyalják a szerzők a stratégiai vezetés kontextusában.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-tari-hortovanyi-incze-laczko-szabo-strategiai-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave