Balaton Károly, Hortoványi Lilla, Incze Emma, Laczkó Márk, Szabó Zsolt Roland, Tari Ernő

Stratégiai menedzsment


A tulajdonosiérték-elmélet

A tulajdonosiérték-elmélet gyökerei a neoklasszikus közgazdaságtan elméletéig nyúlnak vissza. A neoklasszikus elmélet által definiált egyik versenyszerkezeti modell a tökéletes verseny, ahol a vállalati tulajdonos célja – a profitmaximalizáción keresztül – a tulajdonosi vagyon lehető legnagyobb mértékű növelése. A neoklasszikus elmélet a tökéletes verseny modell meghatározása során az alábbi axiómákkal élt: „A tökéletes verseny az a piaci forma, amelyben a piac végtelenül nagy egy-egy szereplőhöz képest, a szereplők árelfogadóak, tökéletesen informáltak, a piacon szabad a ki és belépés. ” (Samuelson–Nordhause, 2005)

Stratégiai menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 783 8

A Stratégiai menedzsment című kiadvány a felsőfokú gazdaságtudományi oktatás fejlesztésének egyik kiemelkedő példája. Az alapképzésben használatos Stratégiai és üzleti tervezés című könyv szerzői a mesterképzésre készítették el szakkönyvüket. Könyvük olyan munka, amit az oktatók és a hallgatók mellett a stratégiai menedzsmentben résztvevő szakemberek is haszonnal forgathatnak: az elmúlt évtized tartósnak ígérkező kihívásait, koncepcionális és módszertani újdonságait is tárgyalják a szerzők a stratégiai vezetés kontextusában.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-tari-hortovanyi-incze-laczko-szabo-strategiai-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave