Balaton Károly, Hortoványi Lilla, Incze Emma, Laczkó Márk, Szabó Zsolt Roland, Tari Ernő

Stratégiai menedzsment


Motiváció a hálózatban való tudásmegosztásra

Az emberi viselkedés gyakorta irracionálinak tűnik (Labianca és Brass, 2006). Az emberi kapcsolatokról az első találkozás pillanatában eldől, hogy pozitívak avagy negatívak, szimpatikus avagy antipatikus az illető, ami jelentős hatással van a későbbi interakciókra is (Fiske–Taylor, 1991). Maga a „szeretem” vagy a „nem szeretem” tekinthető egy képzeletbeli egyenes két végpontjának is. Továbbá minden kapcsolatnak vannak pozitív és negatív elemei is, azonban amikor összegző véleményt alkotunk valakiről, akkor a két szélsőséges kategória valamelyikébe soroljuk őket (nincs semleges pozíció) (Berscheid– Walster, 1969; Newcomb, 1961; Tagiuri, 1958). Ez a séma jellemzően stabilnak tekinthető, mely alapvetően determinálja a későbbi kapcsolatokat (Fiske–Taylor, 1991), de azért akadnak nagy csalódások és meglepetések bármely kapcsolatban.

Stratégiai menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 783 8

A Stratégiai menedzsment című kiadvány a felsőfokú gazdaságtudományi oktatás fejlesztésének egyik kiemelkedő példája. Az alapképzésben használatos Stratégiai és üzleti tervezés című könyv szerzői a mesterképzésre készítették el szakkönyvüket. Könyvük olyan munka, amit az oktatók és a hallgatók mellett a stratégiai menedzsmentben résztvevő szakemberek is haszonnal forgathatnak: az elmúlt évtized tartósnak ígérkező kihívásait, koncepcionális és módszertani újdonságait is tárgyalják a szerzők a stratégiai vezetés kontextusában.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-tari-hortovanyi-incze-laczko-szabo-strategiai-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave