Simon Judit

Marketing az egészségügyben


A gyártó

A gyógyszergyártó feladata a gyógyszer kifejlesztése és/vagy gyártása. A gyártók egyes típusai eltérnek aszerint, hogy ebből a két nagy, átfogó funkcióból mennyit vállalnak. A vállalatokat – az egyébként használatos csoportosítási ismérvek, mint tulajdonforma, vállalatnagyság, árbevétel nagysága, hazai vagy nemzetközi piacon működik stb. mellett – a gyógyszeriparban leginkább a fenti két feladat aránya szerint szokták csoportosítani. Eszerint vannak döntően originális kutatást és fejlesztést és termelést is végző gyártók, vannak kisebb mértékben, egyes területeken kutató és gyártó vállalatok, vannak olyanok, akik nem végeznek originális kutatást, de fejlesztést igen és gyártást is, valamint vannak olyan, kutatást és fejlesztést nem végző gyártók, akik csak gyártást – többnyire generikus termékekét – végeznek. Az alapformáknak a gyakorlatban sokszor olyan kombinált esetei működnek, amikor a kategorizálás nehezen végezhető el vagy pontatlan. Bonyolítja a helyzetet az ágazat nagyfokú nemzetköziesedettsége, amikor a multinacionális vállalatok tevékenysége általában, illetve leányvállalataik esetében eltérő lehet a besorolás eredménye.

Marketing az egészségügyben

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 780 7

Az egészségügy középpontjában az egészségét elvesztett és azt visszaszerezni vágyó beteg ember áll, körülötte az orvos, a nővér, az asszisztens, a biztosító, a tulajdonos állam vagy önkormányzat, a hatóságok, a betegjogi szervezetek bonyolult szövevénye. A marketing alkalmazása pedig mindebben megerősítheti a beteg központi helyét, tisztázhatja a szereplők közötti egyenrangú folyamatokat, és kapaszkodót nyújthat a színpad másik felének berendezésére - az egészségmegőrzés és a prevenció racionális és egyenrangú cserekapcsolatokon nyugvó kialakítására. Simon Judit munkája úttörő vállalkozás. Az irodalom széles áttekintésére alapozva találja meg a marketing helyét az egyén és a közösség életének olyan fontos metszetén, mint az egészségügy. A könyvben leírtak az egészségügyi intézmények vezetőinek, az egészségpolitikusoknak, az orvosoknak és a nővéreknek egyaránt hasznos ismereteket nyújtanak.

Dr. Réthelyi Miklós professor emeritus, a SOTE korábbi rektora

Mindazok, akik az egészségügyben fontosnak tartják a betegközpontúságot, feltétlenül tanulmányozzák és forgassák gyakran ezt a művet. Simon Judit igen értékes útmutatót ad könyvével az átalakuló egészségügyi rendszerekhez. A szerző közeli munkatársaként 15 éve követem az ezen a területen végzett munkáját. És mindenképpen becsülöm kitartásáért, elhivatottságáért és állhatatosságáért, hogy ezt a két, korábban fényévek távolságában lévőnek gondolt területet sikerült közelebb hoznia, olyannyira, hogy megszülethetett ez a könyv, mely egyszerre szolgál a hazai szakirodalom elméleti megalapozó műveként, valamint számos eddigi hazai tapasztalat megosztásával gyakorlati útmutatóként is. Az egészségügy potenciális ügyfeleként határozottan azt kívánom, minél több hazai szolgáltató sajátítsa el és alkalmazza a könyv ismereteit. Akkor nyugodtabban megyek el hozzájuk páciensként.

Dr. Lantos Zoltán ügyfélkapcsolati igazgató, GfK LHS Healthcare

Hivatkozás: https://mersz.hu/simon-marketing-az-egeszsegugyben//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave