Simon Judit

Marketing az egészségügyben


A szolgáltatások jellemzőinek tartalmi elemzése

A definíciók alapján megállapítható, hogy a szolgáltatás a tevékenységek speciális formája, munkavégzés, amelynek eredményeképpen nem keletkezik új termék. A szolgáltatások igénybevétele nem jelent tulajdonjogot semmi fölött, de jelentheti a szolgáltatást igénybe vevők által birtokolt dolgon létrejövő állapotváltozást (például az autó átfestetése vagy a kutya bundájának lenyíratása). A szolgáltatások igénybevételével megőrizhető a már meglévő javak állapota, vagy új értéket is adhatnak a birtokolt dolgokhoz (pl. életviteli vagy táplálkozási tanácsadás), a csökkent használati értéket visszaállíthatják (pl. javítás, szerviztevékenység), esetleg materiális eredményt hozhatnak az igénybe vevőnek (pl. pénzügyi szolgáltatások). Amennyiben a szolgáltatás tárgya maga az ember, akkor a szolgáltatások egyfelől a test mint szervezet működőképességének megtartását vagy helyreállítását szolgálják (egészségügyi szolgáltatások), másfelől gazdagítják és alakítják a lelki, érzelmi összetevőket (pszichológiai tanácsadás, turizmus, szabadidős tevékenységek). A szolgáltatások jellemzőit számos szakirodalom azonosan határozza meg, vannak azonban olyan elemek melyekben nincs egyetértés a különböző közgazdászok között, illetve más súlyt tulajdonítanak nekik.

Marketing az egészségügyben

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 780 7

Az egészségügy középpontjában az egészségét elvesztett és azt visszaszerezni vágyó beteg ember áll, körülötte az orvos, a nővér, az asszisztens, a biztosító, a tulajdonos állam vagy önkormányzat, a hatóságok, a betegjogi szervezetek bonyolult szövevénye. A marketing alkalmazása pedig mindebben megerősítheti a beteg központi helyét, tisztázhatja a szereplők közötti egyenrangú folyamatokat, és kapaszkodót nyújthat a színpad másik felének berendezésére - az egészségmegőrzés és a prevenció racionális és egyenrangú cserekapcsolatokon nyugvó kialakítására. Simon Judit munkája úttörő vállalkozás. Az irodalom széles áttekintésére alapozva találja meg a marketing helyét az egyén és a közösség életének olyan fontos metszetén, mint az egészségügy. A könyvben leírtak az egészségügyi intézmények vezetőinek, az egészségpolitikusoknak, az orvosoknak és a nővéreknek egyaránt hasznos ismereteket nyújtanak.

Dr. Réthelyi Miklós professor emeritus, a SOTE korábbi rektora

Mindazok, akik az egészségügyben fontosnak tartják a betegközpontúságot, feltétlenül tanulmányozzák és forgassák gyakran ezt a művet. Simon Judit igen értékes útmutatót ad könyvével az átalakuló egészségügyi rendszerekhez. A szerző közeli munkatársaként 15 éve követem az ezen a területen végzett munkáját. És mindenképpen becsülöm kitartásáért, elhivatottságáért és állhatatosságáért, hogy ezt a két, korábban fényévek távolságában lévőnek gondolt területet sikerült közelebb hoznia, olyannyira, hogy megszülethetett ez a könyv, mely egyszerre szolgál a hazai szakirodalom elméleti megalapozó műveként, valamint számos eddigi hazai tapasztalat megosztásával gyakorlati útmutatóként is. Az egészségügy potenciális ügyfeleként határozottan azt kívánom, minél több hazai szolgáltató sajátítsa el és alkalmazza a könyv ismereteit. Akkor nyugodtabban megyek el hozzájuk páciensként.

Dr. Lantos Zoltán ügyfélkapcsolati igazgató, GfK LHS Healthcare

Hivatkozás: https://mersz.hu/simon-marketing-az-egeszsegugyben//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave