Simon Judit

Marketing az egészségügyben


A szolgáltatás értékteremtő jellege

Egy fizikai termék esetében az érték előállítása a gyárban történik, szolgáltatások esetében ez egy folyamat eredményeként jön létre, amely a vevő-eladó interakciónak az eredménye. A vevő és eladó között általában közvetlen, személyes kapcsolat van. A személyes találkozás előnye, hogy lehetőség nyílik bizalmi kapcsolat kialakítására, mely akár hosszú távra is szólhat. Könnyebbé válhat a vevő megtartása, mint egy fizikai értelemben vett árucikk vásárlása esetén, ahol az eladó a vásárlás után nem látja viszont a termék új tulajdonosát. Lehetőség nyílik a kommunikációra, információgyűjtésre, ami tulajdonképpen egy mini piackutatásnak vagy fogyasztói elégedettségi felmérésnek is tekinthető. A személyes kapcsolat ugyanakkor számos kockázatot is rejt magában. Ha a szolgáltatást igénybe vevő rossz érzéssel távozik – mégoly minőségi szolgáltatás esetén is – ezzel nem csak őt magát, hanem számos leendő partnert is elveszíthetünk. A negatív szájreklám a szolgáltatások területén veszélyesebb, mint a kézzelfogható terméknél, ugyanis a bizonyításra jóval kevesebb lehetőség nyílik. Nincs mód egy árutesztben való összehasonlításra, sem arra, hogy termékünk minőséget jelző műszaki paramétereit mérési eredmények közzétételével tegyük ismertté. A személyes kapcsolat megléte érzékeny és veszélyes előnye a szolgáltatásoknak.

Marketing az egészségügyben

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 780 7

Az egészségügy középpontjában az egészségét elvesztett és azt visszaszerezni vágyó beteg ember áll, körülötte az orvos, a nővér, az asszisztens, a biztosító, a tulajdonos állam vagy önkormányzat, a hatóságok, a betegjogi szervezetek bonyolult szövevénye. A marketing alkalmazása pedig mindebben megerősítheti a beteg központi helyét, tisztázhatja a szereplők közötti egyenrangú folyamatokat, és kapaszkodót nyújthat a színpad másik felének berendezésére - az egészségmegőrzés és a prevenció racionális és egyenrangú cserekapcsolatokon nyugvó kialakítására. Simon Judit munkája úttörő vállalkozás. Az irodalom széles áttekintésére alapozva találja meg a marketing helyét az egyén és a közösség életének olyan fontos metszetén, mint az egészségügy. A könyvben leírtak az egészségügyi intézmények vezetőinek, az egészségpolitikusoknak, az orvosoknak és a nővéreknek egyaránt hasznos ismereteket nyújtanak.

Dr. Réthelyi Miklós professor emeritus, a SOTE korábbi rektora

Mindazok, akik az egészségügyben fontosnak tartják a betegközpontúságot, feltétlenül tanulmányozzák és forgassák gyakran ezt a művet. Simon Judit igen értékes útmutatót ad könyvével az átalakuló egészségügyi rendszerekhez. A szerző közeli munkatársaként 15 éve követem az ezen a területen végzett munkáját. És mindenképpen becsülöm kitartásáért, elhivatottságáért és állhatatosságáért, hogy ezt a két, korábban fényévek távolságában lévőnek gondolt területet sikerült közelebb hoznia, olyannyira, hogy megszülethetett ez a könyv, mely egyszerre szolgál a hazai szakirodalom elméleti megalapozó műveként, valamint számos eddigi hazai tapasztalat megosztásával gyakorlati útmutatóként is. Az egészségügy potenciális ügyfeleként határozottan azt kívánom, minél több hazai szolgáltató sajátítsa el és alkalmazza a könyv ismereteit. Akkor nyugodtabban megyek el hozzájuk páciensként.

Dr. Lantos Zoltán ügyfélkapcsolati igazgató, GfK LHS Healthcare

Hivatkozás: https://mersz.hu/simon-marketing-az-egeszsegugyben//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave