Simon Judit

Marketing az egészségügyben


Fizikai környezet

A szolgáltatás nyújtásának helyszíne alapvetően meghatározza, hogy a fogyasztó hogyan ítéli meg a céget, meghatározza az imázst és a pozicionálást. A szolgáltatás színvonalának előzetes felmérése nehéz, ezért a fogyasztók a környezetben tapasztalt elemek alapján igyekeznek felmérni, előzetesen értékelni azt. Egy a cég arculatával összhangban megteremtett környezet, amely kellemes érzést kelt a fogyasztóban és kényelmes is a számára, növeli a vásárlói elégedettséget és megnyugtatja a vevőt. A pszichológiai kutatások hatására került be a szolgáltatásmarketingbe és a fogyasztói magatartáskutatásba a környezet elemzése. A Mehrabian–Russel-modell41 azt vizsgálta és kutatásokkal igazolta, hogy a környezet az egyénben bizonyos érzelmeket, érzéseket kelt, amelyek meghatározott magatartásformaként jelennek meg. A szakirodalomba Russel-modell42 néven bekerült módszer két dimenzió mentén helyezi el azokat az érzelmeket, amelyekkel a környezeti ingerekre az emberek válaszolnak: a kellemetlen és kellemes, illetve az unalmas és izgató tengelyeken ábrázolható észlelési térképen. A harag a kellemetlen és izgató dimenzióban helyezkedik el, annak erősségétől és intenzitásától, érzelmi tartalmától függ, hogy az adott negyedben hol helyezkedik el. A szomorúság általában kellemetlen és álmosító, de elhelyezkedhet akár a kellemes és álmosító oldalon is, ha egy szomorú véget érő romantikus film hatására alakul ki. A modell használhatósága egyszerűségében rejlik, eltekint a tudatos gondolati tevékenységtől, és a spontán érzelmi szintet figyeli.

Marketing az egészségügyben

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 780 7

Az egészségügy középpontjában az egészségét elvesztett és azt visszaszerezni vágyó beteg ember áll, körülötte az orvos, a nővér, az asszisztens, a biztosító, a tulajdonos állam vagy önkormányzat, a hatóságok, a betegjogi szervezetek bonyolult szövevénye. A marketing alkalmazása pedig mindebben megerősítheti a beteg központi helyét, tisztázhatja a szereplők közötti egyenrangú folyamatokat, és kapaszkodót nyújthat a színpad másik felének berendezésére - az egészségmegőrzés és a prevenció racionális és egyenrangú cserekapcsolatokon nyugvó kialakítására. Simon Judit munkája úttörő vállalkozás. Az irodalom széles áttekintésére alapozva találja meg a marketing helyét az egyén és a közösség életének olyan fontos metszetén, mint az egészségügy. A könyvben leírtak az egészségügyi intézmények vezetőinek, az egészségpolitikusoknak, az orvosoknak és a nővéreknek egyaránt hasznos ismereteket nyújtanak.

Dr. Réthelyi Miklós professor emeritus, a SOTE korábbi rektora

Mindazok, akik az egészségügyben fontosnak tartják a betegközpontúságot, feltétlenül tanulmányozzák és forgassák gyakran ezt a művet. Simon Judit igen értékes útmutatót ad könyvével az átalakuló egészségügyi rendszerekhez. A szerző közeli munkatársaként 15 éve követem az ezen a területen végzett munkáját. És mindenképpen becsülöm kitartásáért, elhivatottságáért és állhatatosságáért, hogy ezt a két, korábban fényévek távolságában lévőnek gondolt területet sikerült közelebb hoznia, olyannyira, hogy megszülethetett ez a könyv, mely egyszerre szolgál a hazai szakirodalom elméleti megalapozó műveként, valamint számos eddigi hazai tapasztalat megosztásával gyakorlati útmutatóként is. Az egészségügy potenciális ügyfeleként határozottan azt kívánom, minél több hazai szolgáltató sajátítsa el és alkalmazza a könyv ismereteit. Akkor nyugodtabban megyek el hozzájuk páciensként.

Dr. Lantos Zoltán ügyfélkapcsolati igazgató, GfK LHS Healthcare

Hivatkozás: https://mersz.hu/simon-marketing-az-egeszsegugyben//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave