Simon Judit

Marketing az egészségügyben


Minőségpolitika

A termelékenység az 1970-es évek óta áll a cégvezetők figyelmének középpontjában. Az 1980-as, 1990-es években a fókuszba a minőség került. A jelenlegi törekvések célja olyan stratégiák kialakítása, melyek mindkét tényezőt egyenlő súllyal kezelik, és figyelembe veszik a fogyasztói elégedettséget is. A minőség hagyományosan a termeléshez kapcsolódó folyamat. Akár szolgáltató, akár termelő céget vizsgálunk, mára a minőség túllépte a gyártástervezés határait. Gyenge minőségű áru a növekvő versenyben eladhatatlan, így egyre inkább marketingfeladat is a megfelelő minőségi szint kialakítása, elérése és megtartása. A hatékony termelés vagy szolgáltatás költségcsökkentést tesz lehetővé, mely a stratégiától függően eszköze lehet az alacsony eladási árak vagy a magas profit elérésének. Amennyiben ehhez megfelelő minőség is társul, komoly piacszerzési és versenyelőnyt jelent. A minőség fogalma fizikai, kézzelfogható termékek esetében viszonylag könnyen értelmezhető, mérhető. Szolgáltatásoknál más a helyzet. A minőségnek nincsenek konkrét mutatószámai és mértékegységei, de a vizsgálat tárgyát kell képeznie:

Marketing az egészségügyben

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 780 7

Az egészségügy középpontjában az egészségét elvesztett és azt visszaszerezni vágyó beteg ember áll, körülötte az orvos, a nővér, az asszisztens, a biztosító, a tulajdonos állam vagy önkormányzat, a hatóságok, a betegjogi szervezetek bonyolult szövevénye. A marketing alkalmazása pedig mindebben megerősítheti a beteg központi helyét, tisztázhatja a szereplők közötti egyenrangú folyamatokat, és kapaszkodót nyújthat a színpad másik felének berendezésére - az egészségmegőrzés és a prevenció racionális és egyenrangú cserekapcsolatokon nyugvó kialakítására. Simon Judit munkája úttörő vállalkozás. Az irodalom széles áttekintésére alapozva találja meg a marketing helyét az egyén és a közösség életének olyan fontos metszetén, mint az egészségügy. A könyvben leírtak az egészségügyi intézmények vezetőinek, az egészségpolitikusoknak, az orvosoknak és a nővéreknek egyaránt hasznos ismereteket nyújtanak.

Dr. Réthelyi Miklós professor emeritus, a SOTE korábbi rektora

Mindazok, akik az egészségügyben fontosnak tartják a betegközpontúságot, feltétlenül tanulmányozzák és forgassák gyakran ezt a művet. Simon Judit igen értékes útmutatót ad könyvével az átalakuló egészségügyi rendszerekhez. A szerző közeli munkatársaként 15 éve követem az ezen a területen végzett munkáját. És mindenképpen becsülöm kitartásáért, elhivatottságáért és állhatatosságáért, hogy ezt a két, korábban fényévek távolságában lévőnek gondolt területet sikerült közelebb hoznia, olyannyira, hogy megszülethetett ez a könyv, mely egyszerre szolgál a hazai szakirodalom elméleti megalapozó műveként, valamint számos eddigi hazai tapasztalat megosztásával gyakorlati útmutatóként is. Az egészségügy potenciális ügyfeleként határozottan azt kívánom, minél több hazai szolgáltató sajátítsa el és alkalmazza a könyv ismereteit. Akkor nyugodtabban megyek el hozzájuk páciensként.

Dr. Lantos Zoltán ügyfélkapcsolati igazgató, GfK LHS Healthcare

Hivatkozás: https://mersz.hu/simon-marketing-az-egeszsegugyben//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave