Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


Piaci szerkezet és verseny a hazai televíziós piacon

Magyarország a televíziós piac fejlődése tekintetében nem tér el jelentősen a többi európai országtól, bár általánosságban elmondható, hogy ahány ország, annyi modell. A rendszerváltásig az állami televízió (Magyar Televízió) monopóliumával volt leírható a hazai televíziózás, piacról ekkor még aligha beszélhettünk. A rendszerváltással és az európai piacon végbement változással (műholdas televíziózás terjedése, páneurópai csatornák megjelenése) a magyar televíziós piacon is gyors változások indultak. Először a műholdon és kábelen indultak új, azóta már többségében megszűnt csatornák, majd a médiatörvény megszületésével lehetőség nyílt az országos kereskedelmi csatornák (RTL Klub, TV2) belépésére. Emellett minden jelentős szegmensben (hír, film, sport, zene stb.) elindultak a magyarországi gyártású szakosodott csatornák, amellett, hogy kábelen vagy műholdon a jelentős külföldi csatornák is foghatók. Elmondható tehát, hogy a magyar televíziós piac lényegesen nem tér el a nemzetközi trendektől, néhány sajátosságot azonban feltétlenül érdemes kihangsúlyozni.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave