Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


Az internet mint reklámhordozó jellemzői

Míg az offline világban az egyes médiatípusok mind disztribúciójukban, mind fogyasztási módjukban eltérnek egymástól, az online egy platformon integrálja a kommunikációs megoldásokat a személyre szabható, direkt kommunikációtól egészen a legszélesebb tömegek eléréséig, s így rendelkezik mind a személyközi kommunikáció, mind a tömegmédia tulajdonságaival. Az internetes platform legnagyobb előnye a multimédiás képesség, az interaktivitás és a látogatói szuverenitás. Legnagyobb hátulütője reklámhordozóként is az előbb említett diverzitásából fakad: az internet esetében ugyanis nem beszélhetünk a reklám szempontjából egy egységes eszközről, a marketingcélok és az átadni kívánt üzenet, csakúgy, mint a bevont eszközök, egyaránt befolyásolják a kampány tulajdonságait.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave