Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


A média mûködésének szabályozási környezete, a médiaszabályozás általános kérdései

A modern demokráciákban a véleménynyilvánítási és információs szabadság, valamint ennek a médiumok működésén keresztül megvalósuló formája, a sajtószabadság az alkotmányos alapjogok legfontosabbjai körébe tartoznak. Történelmileg nézve a sajtószabadság először az állami cenzúra eltörlésében, a sajtó működésébe való előzetes közhatalmi beavatkozás tiltásában öltött testet, s ez mindmáig megkérdőjelezhetetlen, fundamentális szerkezeti eleme a fogalomnak. Egy későbbi fejlődési szakasz terméke a közügyekben való tájékozódás szabadságára vonatkozó szabályozás (információs szabadság), amely egyben garanciális eleme is annak, hogy a sajtó a demokrácia igényeinek megfelelően, rendeltetésszerűen működhessék. Ugyanakkor a sajtó vagy szóhasználatunkban a média működésének szabadsága sem korlátlan, mint ahogy semmilyen más alapvető szabadságjog sem az: a sajtó, a média működésének szabadságát más alkotmányos alapjogok érvényesítése korlátozza.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave