Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


Társszabályozás

A társszabályozás vagy együttszabályozás (co-regulation) fogalmát nem könnyű meghatározni, hisz tartalmazza mind az önszabályozás, mind az állami hatósági szabályozás elemeit. Palzer (2002) szerint akkor beszélhetünk társszabályozásról, amikor az állami szabályozó hatóság által kitűzött célokat együttműködéses formában kívánjuk elérni. A társszabályozás kétféle módon kötődhet a hatósági szabályozáshoz: az állam vagy lefekteti azokat a jogi alapokat, amelyen belül az önszabályozás folyamata elindulhat, vagy egy létező önszabályozási mechanizmust emel be a hatósági szabályozás rendszerébe. A társszabályozás mechanizmusa a magyar gyakorlatban is meghonosodott, hisz – amint azt a 13.5. alfejezetben már érintettük – a domainnevek regisztrációját nem egy hatóság, hanem a legfontosabb szolgáltatókat tömörítő, 1997-ben alapított Magyarországi Internet Szolgáltatók Tanácsa Tudományos Egyesület (ISZT) végzi.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave