Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


Reklámkutatások

A médiumokban megjelenő reklámok, reklámkampányok hatékonyságát hivatottak mérni a reklámkutatások. A legnagyobb piackutató cégek mind rendelkeznek saját reklámkutatási, hatás- és hatékonyságmérési eszközökkel. A reklámkutatások egyaránt nyújthatnak kvantitatív és kvalitatív értelmezést, lehetnek az ország népességére vagy a kampány célcsoportjára adott demográfiai szempontok mentén reprezentatívak, illetve kismintás, nem reprezentatív kutatások. A reklámkutatás vonatkozhat a kampány előtti időszakra (pre-test: pl. kvalitatív koncepciótesztek), történhet a kampány közben, a kampánnyal egy időben, illetve a kampány lezárulta után (post-test). A reklámhatékonyság méréséhez használt leggyakoribb mutatók az ismertség (spontán/támogatott; termék-, márka-, reklámismertség), az észlelés, az azonosítás, a felidézés, a tetszés és az aktivizálás.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave