Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


Reklámköltések

A lapeladásból származó bevétel mellett továbbra is jelentős nagyságrendű a lapok reklámbevétele, amely a Magyar Lapkiadók Egyesülete becslése szerint 2012-ben 37,3 milliárd forint volt. (A lappiac összesített árbevétele a lapeladásból származó több mint 70 milliárd forinttal együtt 2012-ben mintegy 110 milliárd forint volt.) A sajtópiac 2012-ben a 144 milliárd forintos teljes reklámttából 26 százalékot hasított ki, szemben az egy évtizeddel korábbi 40 százalékos részaránnyal. Feltételezhető, hogy a listaárakhoz képest kimutatható kedvezmények mértékének növekvő tendenciája továbbra sem állt meg, ami egyre átláthatatlanabbá teszi a lappiac hirdetési árait, és a listaáron kimutatott „bevételek” alkalmatlanabbá válnak bármiféle – szektoron belüli vagy kívüli – összehasonlításra, illetve a piacrészesedések kimutatására.37

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave