Izsó Lajos, Becker György (szerk.)

Termékélmény


Bevezetés

Amikor a könyvet írni kezdtük, felelősen gondolkodó kutatóknak és ésszerűen, racionálisan viselkedő embereknek tartottuk magunkat. Arra vettük a bátorságot, hogy bemutassuk, mások (ti. akik nem ilyenek) hogyan szabadulnak meg könnyen és gyorsan a racionalitás béklyóitól, s engedvén mindenféle csábításoknak, hogyan keresik és gyűjtik az élményeket a fogyasztás, a vásárlás vagy egyszerűen a termékek használata által. Mire befejeztük a könyvet, világosan beláttuk, hogy sem éles elmével, józan megfontolásaink által felelős döntéseket hozó kutatók nem vagyunk, sem objektív, hűvös elemzők. Élményeket gyűjtünk mi is, s ezek által gazdagabbnak érezzük magunkat és cseppet sem zavar minket, hogy nem mindig viselkedünk okosan. Vagyis írtunk egy könyvet magunkról és másokról, s arról, hogy a posztmodern társadalomban hogyan működtethetők az ember évezredes vagy évmilliós észlelési, feldolgozási és értelmezési mechanizmusai. Élményeket írunk le és élményeket elemzünk. Termékélményeket. Ahogyan erre Pine híres könyve rávilágít: gazdaságunk egésze élményeken alapszik és élmények felépítésére specializálódik (Pine–Gilmore, 1999). Nem termékeket gyártunk gyárakban, hanem élményeket hozunk létre emberi fejekben.

Termékélmény

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 779 1

A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - a Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal.

Hámori Balázs egyetemi tanár

Budapesti Corvinus Egyetem

A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv kíváncsian érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy bizonyos szignóval ellátott bőrtáskáért és fizetünk érte erőnkön felül? Az alapvetően pszichológiai indíttatású könyv azonnal aprópénzre váltja a tudományos ismereteket: bevezet minket a mindennapjainkat körülvevő tárgyak, szolgáltatások, márkák megkívánásának, megszerzésének és megtartásának lélektani, tárgytervezési és marketing vonatkozásaiba egyaránt.

Hoffmann Márta stratégiai fejlesztési igazgató

Hoffmann Research International

Hivatkozás: https://mersz.hu/izso-becker-termekelmeny//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave