Izsó Lajos, Becker György (szerk.)

Termékélmény


Társas és személyiségtényezők a termékélményben

Az első intuíciónk az lehetne, hogy élményeink és termékélményeink perszonális dolgok: egyszemélyes, sajátként, magunkban megélt élmények. Ahogy a pszichológia legtöbb területén, úgy itt is kiderül azonban, hogy erős társas vetülete van az eddig teljesen vagy alapvetően személyesnek gondolt élményvilágunknak is. Önmagunkat, énünket és az általunk birtokolt vagy használt tárgyakat, igénybe vett szolgáltatásokat társas kontextusban értelmezzük és értékeljük. Meg szeretnénk felelni saját belső elvárásainknak és a környezetünk elvárásainak (legyen az fizikai vagy szociális). Benyomást szeretnénk tenni a bennünket körülvevő emberek csoportjaira, szeretnénk mindenekelőtt csoporthoz tartozni és ezt kommunikálni környezetünkben. Mindezen kérdéseket érinti ez a fejezet, leginkább persze a termékélmény szempontjából releváns módon.

Termékélmény

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 779 1

A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - a Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal.

Hámori Balázs egyetemi tanár

Budapesti Corvinus Egyetem

A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv kíváncsian érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy bizonyos szignóval ellátott bőrtáskáért és fizetünk érte erőnkön felül? Az alapvetően pszichológiai indíttatású könyv azonnal aprópénzre váltja a tudományos ismereteket: bevezet minket a mindennapjainkat körülvevő tárgyak, szolgáltatások, márkák megkívánásának, megszerzésének és megtartásának lélektani, tárgytervezési és marketing vonatkozásaiba egyaránt.

Hoffmann Márta stratégiai fejlesztési igazgató

Hoffmann Research International

Hivatkozás: https://mersz.hu/izso-becker-termekelmeny//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave