Izsó Lajos, Becker György (szerk.)

Termékélmény


Etikátlan reklámozás, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok

Nemcsak egy termékhez, hanem magához a vásárlási folyamathoz is társulhat negatív élmény, ha a fogyasztókat megtévesztik, félrevezetik vagy agresszív módon befolyásolják. A fogyasztókkal szembeni etikátlan reklámozás és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat korábban sem maradt szankcionálatlanul, azonban országonként eltérő jogszabályok érvényesültek. Az Európai Unión belüli egységes és átlátható jogrendszer megteremtése érdekében az Európai Parlament és Tanács 2005 májusában hagyta jóvá „a belső piacon a vállalkozások fogyasztókkal szemben folytatott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatáról” szóló irányelvet (2005/29/EK, röviden: UCP), amelynek elsődleges célja a fogyasztók határokon átnyúló kereskedelembe vetett bizalmának megerősítése. Az unió országainak 2007 decemberéig kellett az irányelvet saját szabályozási rendszerükbe átültetniük, Magyarországon 2008 szeptemberében lépett hatályba az irányelv alapján a 2008. évi XLVII. törvény „A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról” (röviden: Fttv.). Az irányelv és törvény kizárólag a fogyasztókkal szemben tisztességtelennek ítélt kereskedelmi gyakorlatokra vonatkozik, ez az ún. B2C- (Business to Customer) hatály.

Termékélmény

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 779 1

A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - a Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal.

Hámori Balázs egyetemi tanár

Budapesti Corvinus Egyetem

A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv kíváncsian érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy bizonyos szignóval ellátott bőrtáskáért és fizetünk érte erőnkön felül? Az alapvetően pszichológiai indíttatású könyv azonnal aprópénzre váltja a tudományos ismereteket: bevezet minket a mindennapjainkat körülvevő tárgyak, szolgáltatások, márkák megkívánásának, megszerzésének és megtartásának lélektani, tárgytervezési és marketing vonatkozásaiba egyaránt.

Hoffmann Márta stratégiai fejlesztési igazgató

Hoffmann Research International

Hivatkozás: https://mersz.hu/izso-becker-termekelmeny//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave