Izsó Lajos, Becker György (szerk.)

Termékélmény


A kávé és a kávézás: termék, szolgáltatás, élmény

A „termék”, amelyet a Starbucks kávézók árusítanak, joggal kerülhet idézőjelbe, mivel jóval többről van itt szó, mint amit a marketing klasszikus nézetrendszere szerint terméknek neveznénk (Vargo–Lusch, 2004). Nemcsak fizikailag létező produktumokat árusít ez a kávézólánc, hanem annál többet, szolgáltatásokat, melyek hozzájárulnak az egyének komfortérzetéhez. A vásárló nem egy kávéért megy csupán be ide, hanem egy Starbucks kávéért, ami egy szolgáltatáscsomag valójában, melyben a kávén kívül a helyiség, a hangulat, az internet- és sajtótermékekhez való hozzáférés és a környezettudatos vállalati kultúra is hozzátartozik. Pontosan ez a komplexitás teszi érdekessé a termékélmény vizsgálata szempontjából a Starbucks kávézóláncot. Így tud egy kávézó több érzékszervi modalitáson át hatni vásárlója érzelmeire: nemcsak a kávé és az árusított szendvicsek, sütemények íze, illata számít, hanem a hely esztétikája, illetve a kávézónak a személy életében betöltött szerepe is: találkozóhely, elvonulásra alkalmas zug a városban, vagy éppen egy környezettudatosságát és az igazságos kereskedelmet (fair trade) megvalósító cég, amelyben vásárolva mi is hozzájárulunk ezen célokhoz. Ezt a komplexitást igyekszik bemutatni a következő esettanulmányunk pozitív és negatív termékélményekkel illusztrálva.

Termékélmény

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 779 1

A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - a Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal.

Hámori Balázs egyetemi tanár

Budapesti Corvinus Egyetem

A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv kíváncsian érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy bizonyos szignóval ellátott bőrtáskáért és fizetünk érte erőnkön felül? Az alapvetően pszichológiai indíttatású könyv azonnal aprópénzre váltja a tudományos ismereteket: bevezet minket a mindennapjainkat körülvevő tárgyak, szolgáltatások, márkák megkívánásának, megszerzésének és megtartásának lélektani, tárgytervezési és marketing vonatkozásaiba egyaránt.

Hoffmann Márta stratégiai fejlesztési igazgató

Hoffmann Research International

Hivatkozás: https://mersz.hu/izso-becker-termekelmeny//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave