Izsó Lajos, Becker György (szerk.)

Termékélmény


A bor és a borozás termékélményként

Indíthatjuk gondolatainkat a borról azzal az elcsépelt közhellyel, hogy már az ókorban is milyen fontos volt ez az ital. Mivel jelen esetben a közhely maximálisan megállja a helyét, röviden érdemes visszanyúlni a bor, a borkultúra ókori gyökereihez, a kiindulás időpontjához és helyeihez. A bor az ókorban is a folyadékbeviteli fiziológiás szerepén túl fontos gazdasági, társadalmi és vallási szereppel bírt. Folyadékbevitel szempontjából az európai civilizáció embere „rászorult” a borivásra, mivel kevés volt az iható vizű kút vagy folyó, és egészen a XIX. vagy inkább XX. századig nem volt széles körben elterjedt az iható vezetékes víz. Érdemes elöljáróban kiemelni, hogy a bort az ókori görögök vízzel keverve itták, hogy ne részegedjenek le túl hamar, és véleményük szerint, aki nem így itta, az barbár volt. Ismerték ugyan a sört is, ami a Közel-Keleten igen elterjedt volt, viszont a Mediterráneumban és Dél-Európában sosem örvendett nagy népszerűségnek ez az ital. A ma elterjedt röviditalok és párlatok az ókorban pedig még ismeretlenek voltak.

Termékélmény

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 779 1

A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - a Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal.

Hámori Balázs egyetemi tanár

Budapesti Corvinus Egyetem

A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv kíváncsian érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy bizonyos szignóval ellátott bőrtáskáért és fizetünk érte erőnkön felül? Az alapvetően pszichológiai indíttatású könyv azonnal aprópénzre váltja a tudományos ismereteket: bevezet minket a mindennapjainkat körülvevő tárgyak, szolgáltatások, márkák megkívánásának, megszerzésének és megtartásának lélektani, tárgytervezési és marketing vonatkozásaiba egyaránt.

Hoffmann Márta stratégiai fejlesztési igazgató

Hoffmann Research International

Hivatkozás: https://mersz.hu/izso-becker-termekelmeny//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave